×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تربیت ۵۰۰ هزار نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال

معاون وزیر کار از امضای تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد.
به گزارش پارسی پرس غلامحسین محمدی در تشریح تفاهم‌نامه مذکور اظهار کرد: در توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت دادیم و به زودی به امضای دو وزیر می رسد، مقرر شده در طرح تقویت نیروی ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال کار خود را به عنوان همکار اصلی آغاز کنیم.
در حال حاضر ۳۱ مرکز آموزشی در کشور ایجاد شده و در ۳۱ استان مراکز توسعه مهارت اقتصاد دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌ایم.وی افزود: در این مراکز آموزش هوش مصنوعی، بلاکچین، امنیت سایبری،‌ اینترنت اشیاء، داده های بزرگ و فضای ابری را شروع کردیم و ۱۰ رشته دیگر هم هست که به مرور به آنها اضافه می‌شود و هدف از اجرای تفاهم‌نامه این است که با همکاری اجزای زیست بوم در دانشگاه و مدارس و با راهبری وزارت ارتباطات، به تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال برسیم و این طرح یکی از اقداماتی است که با توجه به تغییرات بازار کار لازم و ضروری است.اجرای طرح سرباز ماهر با همکاری ستاد کل نیروهای مسلحمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما با ستاد کل نیروهای مسلح نیز طرح “سرباز ماهر” را بر اساس برنامه هفتم توسعه پیش می‌بریم و مقرر شده سالی ۱۷۰ هزار سرباز را آموزش مهارتی بدهیم.محمدی درباره تغییر و تحولات بازار کار آینده نیز گفت: طبق گزارش‌های جهانی، ۴۴ درصد از مهارت‌های کلیدی نیروی کار تا سال ۲۰۲۷ تغییر خواهد کرد، به نحوی که از هر ۱۰ کارگر ۶ نفر به آموزش‌های جدید نیاز خواهند داشت. همچنین ۴۰ درصد از مهارتهای فعلی تا سال ۲۰۳۰ منسوخ یا نیازمند به روزرسانی خواهند شد.
به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تا سال ۲۰۲۵ مهم‌ترین مهارتهای برتر از نگاه کارفرمایان، هوش مصنوعی، تاب آوری، انعطاف‌پذیری،سواد تکنولوژیک،تفکر خلاق و یادگیری مادام العمر خواهند بود.توسعه مراکز آموزش هیات امنایی جهت ارائه آموزش حین کارمحمدی با بیان اینکه امسال سال متفاوتی برای مجموعه فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما توسعه مراکز آموزش هیات امنایی است.
این مراکز تفاوت چندانی با مدارس هیات امنایی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌های هیات امنایی در وزارت علوم ندارند ولی هدف از ایجاد مراکز مذکور این است که از حالت تصدیگری بیرون بیاییم و جایی که مردم توانمندی دارند، مراکز آموزشی را به هیات امنا واگذار کنیم.معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: تنها تفاوت این مراکز با مراکز آموزش هیات امنایی در مدارس این است که مراکز ما بزرگتر و تجهیزات متنوع‌تر و ظرفیت تولید و ارائه خدمات بیشتری دارد و باعث می‌شود این مراکز در همان ترکیب آموزشی منتورینگ و آموزش حین کار و امثال آن، خروجی‌های بزرگتر و بهتری داشته باشند.
وی افزود: مراکز آموزش هیات امنایی قوانین و مقررات دولتی را کمرنگ می‌کند و می‌تواند با خلاقیت‌های بهتر کارهای بزرگتر انجام بدهد.برای تامین مالی و تقاضامحوری نیز طرح‌های متنوعی را ایجاد کردیم که طرح کنسرسیوم مهارت از جمله آنهاست و در حال حاضر در ۷ استان این طرح نهایی شده است.

true
true
تربیت ۵۰۰ هزار نیروی کار ماهر در حوزه اقتصاد دیجیتال
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false