×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مشاهدات حاكي از ادامه تخلفات گسترده در بازار محصولات سلولزي به ويژه دستمال كاغذي است.

براين اساس هم‌اكنون دستمال فله كه توليد و عرضه آن ممنوع است و همين طور كم‌فروشي در بازار دستمال كاغذي همچنان در بازار مشاهده مي‌شود.

در حال حاضر اندازه جعبه دستمال كاغذي بايد ۲۰٫۵*۲۰ سانتي‌متر باشد، اما توليدكنندگان داخل اين جعبه‌ها دستمالهايي با اندازه‌هاي ۱۷*۱۷ يا ۱۹*۱۹ قرار مي‌دهند كه اين به معناي كم‌فروشي آشكار است. با اين كار ميزان و تعداد دستمال كاغذي موجود در جعبه كاهش پيدا كرده، اما قيمت آن هيچ تغييري نمي‌كند.

نكته جالب اينجاست كه برخي از برندهاي معروف دستمال كاغذي نيز اقدام به كم‌فروشي مي‌كنند كه بعضا اين برندها عضو انجمن صنايع سلولزي و بهداشتي ايران نيز هستند.

در همين حال يك فعال بازار محصولات سلولزي و بهداشتي با اشاره به اين‌كه هم‌اكنون در بازار اين محصولات در حق مصرف‌كنندگان اجحاف مي‌شود، گفت: برخي مي‌خواهند راه ۱۰۰ ساله را يك شبه طي كنند و متاسفانه به نظر مي‌رسد برخي به حرام‌خوري عادت كرده‌اند.

وي افزود: انجمن صنايع سلولزي و بهداشتي بايد با توليدكنندگان متخلف برخورد كند و براي اين كار مسووليت قانوني هم دارد.

او با اشاره به اين‌كه در مورد دستمالهاي دو قلو و چهار قلو نيز كم‌فروشي صورت مي‌گيرد، افزود: عرضه دستمال كاغذي به صورت فله غيرقانوني و ممنوع بوده، اما متاسفانه همچنان شاهد عرضه اين نوع دستمالها در بازار هستيم. مردم بايد بدانند كه اين دستمالها غيربهداشتي بوده و مصرف آنها ممكن است تبعات منفي زيادي براي سلامتي افراد داشته باشد.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false