×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین بیمه پایه درمان کشور و خریدار خدمات سلامت علاوه بر حمایت و پوشش بیمه‌ای بیش از نیمی از جمعیت کشور، نقش بسیار مهمی در تامین منابع حوزه سلامت دارد.

به گزارش اکوپارس : فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار آی هینا در کردستان افزود: سازمان بیمه سلامت ایران با حمایت بیمه‌ای از اقشار کم برخوردار جامعه مانند روستاییان و عشایر، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند نقش مهمی در حمایت و حفاظت مالی و کاهش پرداخت از جیب این بیماران دارد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر سازمان بیمه سلامت ایران عملکرد خوبی داشته که نمونه بارز آن در جذب اعتبارات و پرداخت مطالبات مراکز درمانی است که علاوه بر پرداخت مطالبات معوقه می‌توان گفت پرداخت مطالبات در استان کردستان و کشور به روز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: بیمه سلامت از سازمان‌های پیش رو در الکترونیک سازی فرآیندها است و خوشبختانه استان کردستان نیز یکی از استان‌های پیش تاز در این زمینه محسوب می‌شود. این پروژه‌ها علاوه بر دسترسی آسان بیمه شدگان به خدمات و صرفه جویی در مصرف کاغذ، منجر به کاهش خطاهای نسخه نویسی و نسخه خوانی و دستیابی و رصد داده‌های آماری مستند و هدفمند می‌شود. این داده‌ها زیربنای بسیار کارآمدی در مدیریت و تصمیم گیری‌های کلان حوزه سلامت به حساب می‌آیند. این مدیریت مبتنی بر شواهد آماری منجر به هدفمند کردن منابع حوزه سلامت برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار می شود.

رضاعی گفت: هماهنگی و هم فکری بیش از پیش دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیمه سلامت در این چند سال سبب شده که وضعیت خدمات سلامت و در نهایت رضایتمندی مردم از حوزه سلامت در استان کردستان بیشتر شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false