×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تعهدات شرکت جبران شده است و اکنون شرکت با تدوین برنامه سه ساله راهبردی و تاکید روی سلامت و حرفه‌ای گری می‌تواند موفق باشد. به گفته وی، پرتفوی پاک مبنای عمل در شرکت بیمه دی قرار گرفته است.

سیدمجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه دی نشستی خبری به چالش های این شرکت در سال های ۹۰ تا ۹۲ اشاره کرد و گفت: مدیران باید به آینده فکر کنند و روندهای بهبودی را برای شرکت رقم بزنند. بنابراین تاکنون هیچ گاه و پشت هیچ تریبونی سعی نکردیم در گذشته بمانیم و در این باره حرف بزنیم.
وی ادامه داد: ما بهمن سال ۱۳۹۲ در شرکت مستقر شدیم و سه مرحله را برای اداره شرکت ترسیم کردیم؛ گام نخست ساماندهی اوضاع شرکت بود و این موضوع تا نیمه نخست سال ۹۳ طول کشید. گام دوم بحث تثبیت و گام سوم شکوفا کردن شرکت بود.
وی افزود: در بخش نخست سعی کردیم به مطالبات مردم احترام بگذاریم و با تجهیز منابع شرکت سعی کردیم مطالبات بیمارستان، منابع درمانی و آحاد مردم را پرداخت کنیم. در این راستا تلاش کردیم با همه افرادی که مطالبات و نارضایتی بسیار عمیق داشتند، جلسه گذاشته و با آنها تعامل کنیم، بنابراین در نهایت روی نحوه تسویه مطالبات به توافق رسیدیم.
مدیرعامل شرکت بیمه دی تاکید کرد: با انضباط مالی که بر شرکت حاکم کردیم در اسفند ۱۳۹۲ مبالغی را به عنوان پیش پرداخت به مراکز درمانی و مردم پرداخت کردیم.
بختیاری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تعهدات شرکت جبران شده، گفت: این خسارت‌ها در بخش‌هایی مانند درمان، باربری، آتش سوزی و … بوده است. همچنین ۱۸ پرونده مالیاتی تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به نابسامانی‌های حساب‌های شرکت در گذشته افزود: شرکت در گذشته دارای حساب های بانکی بسیاری زیاد بالغ بر ۳۰۰ حساب بانکی بود که به مرور ساماندهی شد.
وی با تاکید بر اینکه سعی شده در بیمه دی اصلاح نیروی انسانی بر اساس تخصص انجام گیرد اظهار کرد: بر همین اساس سعی شد تا در تمامی شعب افرادی قرار بگیرند که در بیمه تخصص داشته باشند. از سوی دیگر انضباط مالی به عنوان یک اصل پیش روی کارشناسان قرار گرفته است.
به گفته مدیرعامل شرکت بیمه دی، با این اقدامات در ابتدای مهرماه سال ۹۳ شرکت به ثبات و آرامش رسید و با همکاری روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این زمینه بهبود حاصل شد.
بختیاری با بیان اینکه سلامت و مبارزه با تخلف و تقلب را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم گفت: ما تا امروز روی این موضوع ایستادیم و بر سلامت در کار تاکید کردیم چون بیمه امری است که تعارف بردار نیست و باید در آن حرفه ای بود.
وی با تاکید بر اینکه در این مسیر نظارت های بیمه مرکزی سخت گیرانه اما مفید بود اظهار کرد: دنیای بیمه و فضای شرکت های خدماتی مالی نیازمند ساختار است و ما بحث انسجام سازمانی را در این راستا مد نظر قرار دادیم. همکاران بسیار خوبی در بیمه دی داریم که طی این مدت سازمان را از بحران عبور دادند و گاهی کارمندان ما ۱۶ ساعت در شرکت حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت بیمه دی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ما روی سلامت حرفه ای و منسجم بودن ایستاده‌ایم و بر آن تاکید داشته‌ایم. در مرحله تثبیت نیز ما پس از ساماندهی حساب‌ها این کار را به صورت مستمر ادامه خواهیم دادیم.
وی افزود: همچنین در مرحله تثبیت ما افزایش سرمایه را مدنظر قرار دادیم و در ابتدا معیاری را برای آن در نظر گرفتیم و بر این اساس سرمایه را از ۶۱ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد افزایش دادیم و این را از محل آورده نقدی تامین کردیم.
به گفته بختیاری، بیمه دی نخستین شرکت بیمه پذیرفته شده در فرابورس است. همچنین طی ۱۶ ماهی که شرکت درگیر افزایش سرمایه بوده برای نخستین بار به یک باره ۳۰۹ درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی صورت گرفته و این در سایه اعتماد سهامداران رخ داده است.
مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه سخنانش به تدوین برنامه راهبردی با افق سه ساله برای شرکت بیمه دی اشاره کرد و گفت: بر این اساس در پایان سال ۹۳ رهنمودهای اصلی برنامه تدوین شد و برای سه ساله آینده هم پروژه‌های بهبود مشخص شده است. اکنون می‌دانیم برای سه سال آینده در چه شاخه‌های می‌خواهیم برجسته تر باشیم و چه محصولاتی ارائه کنیم.
وی افزود: ساماندهی حوزه فناوری اطلاعات، راه‌اندازی دو مجتمع خدمات بیمه ای، تفکیک صف از ستاد، ساماندهی وضعیت نمایندگی‌ها و … از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.
بختیاری همچنین به تعدیل هزار نمایندگی اشاره کرد و گفت: شرکت در گذشته ۱۷۰۰ نمایندگی داشت و بر اساس ساماندهی که صورت گرفت تعداد نمایندگی‌های ما به ۶۰۰ نفر رسید.
وی با بیان اینکه به افکارعمومی مردم احترام گذاشته و از تبیلغ دوری کردیم افزود: شعب به ما می گویند چرا تبلیغ نمی کنید؟ اما من صادقانه می گویم سعی کردیم تا زمانی که شرکت تعهداتی دارد و افکار منفی گذشته اصلاح نشود، تبلیغ نکنیم. در این مدت یکی از کارهایی که کردیم احترام گذاشتن به افکار عمومی و جبران تعهدات بود.
وی تاکید کرد: امروز به دنبال ارائه محصولات جدید بویژه در بیمه های عمر هستیم چون بیمه عمر در کشور نفوذ پایینی دارد و جهت گیری ما توسعه بیمه های زندگی است و در این باره مطالعات تطبیقی در دنیا داریم و اگر محصولاتی در دنیا موفق بودند آنها را با شرایط اجتماعی و اقلیمی ایران تطابق می دهیم و آن را ارائه می کنیم. امیدوارم از نیمه دوم سال ۹۵ محصولات جدیدی در این حوزه ارائه شود.
وی با بیان اینکه بیمه دی طی ده سال فعالیت خود تجربه پروژه‌های بزرگ را داشته است افزود: ما می‌توانیم با تاکید روی سلامت و حرفه‌ای گری شرکت موفقی باشیم. امروز بیمه دی شرکت شفاف و زلالی است و ما در مجمع سال ۹۲ شفافیت خود را ثابت کردیم. در پایان سال ۹۳ نیز تمامی خسارت های دیه را پرداخت کردیم چون می خواستیم اعتماد مردم را برگردانیم. این شرکت امروز می تواند شفاف، زلال و حرفه ای حرکت کند.
بختیاری تصریح کرد: توفیق ما در این است که برخی از کارها را نکردیم. به طور مثال سال پیش با وجود اینکه مشکل نقدینگی داشتیم اما هیچ فروشی غیر فنی را انجام ندادیم. ما از پرتفوی های جذاب گذشتیم چون با اصول تعیین شده ما سنخیت نداشت.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برنامه اصلاحی بیمه دی مورد پذیرش بیمه مرکزی قرار گرفته تا توانگری شرکت افزایش یابد گفت: با افزایش سرمایه ما، رتبه توانگری ما قطعاً تغییر خواهد کرد و این موضوع در دست حسابرس است و قرار است فایل آن نهایی شده و به بیمه مرکزی ارائه شود. به هر حال با اقدامات مدیریتی انجام شده رتبه توانگری ما باز هم افزایش خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت بیمه دی تصریح کرد: همراهی یک فرایند است و بر اساس چهارچوب های شورای عالی بیمه سعی کردیم به بندهای شواری عالی بیمه پاسخ دهیم و اعتمادی را در بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه ایجاد کنیم.
مدیرعامل بیمه دی در پاسخ به سئوالی درخصوص قرارداد گمرک گفت: در حوزه گمرک مدتی فعالیتمان به دلیل رتبه توانگری متوقف شد اما با توجه به افزایش سرمایه دوباره فعالیت خود را شروع کردیم و در این زمینه کیفی عمل می کنیم و در آینده هم جزء شرکت هایی خواهیم بود که در گمرک حضور خوبی داریم. از سوی دیگر بحث بیمه‌های حمل و نقل را هم در این راستا در شرکت برجسته کردیم. خوشبختانه اکنون قرارداد خوبی با اتحادیه تعاونی لنج داران داریم و با روندی در قالب بیمه های حمل و نقل آن را عملیاتی می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت بیمه دی با بیان اینکه در سال ۹۱ ضریب خسارت ما بالای ۱۵۰ درصد آمده گفت: اما اکنون بعد از کنترل هایی که انجام شده طی ۶ ماه ابتدایی سال ۹۴ این ضریب روی ۴۶ درصد قرار گرفته است. همچنین ما ۵۰۰ میلیارد تومان برای فروش در نظر گرفتیم اما با بررسی هایی که صورت گرفته بودجه اصلاحی را ارائه کردیم.
وی افزود: طی ۶ ماهه اول سال رتبه توانگری ما اعلام نشد و بسیاری از قراردادها را به همین دلیل از دست دادیم اما در ۶ ماه دوم چون رتبه توانگری اعلام شد امیدواریم بتوانیم قراردادهای خوبی ببندیم و رشد پرتفوی خوبی داشته باشیم تا بودجه تعدیل شده‌ای را که به بورس دادیم محقق کنیم.
بختیاری با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه یا باید توانگری خود را تقویت کنند و یا اینکه پذیرش ریسک خود را کاهش داده یا متعادل کنند افزود: ما اگر بحث افزایش سرمایه مان اعمال شود رتبه توانگری بهتری پیدا می کنیم. از سوی دیگر با در نظر گرفتن تمهیداتی چون افزایش میزان واگذاری پرتفوی می توانیم در حوزه اتکایی سهم نگهداری خود را پایین بیاوریم. بنابراین اگر پرتفوی خوب و مطابق با اصول و چهارچوب های خودمان در بازار موجود باشد ما ریسک را می‌پذیریم اما سهم نگهداری خودمان را با توجه به موازین فنی تنظیم می کنیم.
وی همچنین یادآور شد: برای ریسک های بزرگی که بیمه نامه آن را صادر می کنیم با شرکت های اتکایی خصوصی وارد مذاکره می شویم و در قراردادهای اصلی آن را در نظر می گیریم.
بختیاری در پایان از حضور خبرنگاران رسانه های مختلف که در این نشست خبری حضور داشتند تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت اصحاب رسانه با اطلاع رسانی درست و حرفه ای در رشد و بالندگی صنعت بیمه نقش اساسی داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false