×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

به گزارش اکوپارس به نقل از خانه ملت: عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی معتقد است از آنجایی که مجلس یازدهم به دنبال بررسی تخصصی مشکلات کشور است، سیاست «کمیسیون‌محوری» را سرلوحه خود قرار داد.

سید محسن دهنوی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تلاش‌های نمایندگان مجلس یازدهم برای رسیدگی به مشکلات مردم، گفت: از نخستین روزهای شکل‌گیری مجلس، تمام نمایندگان بسیار فعال و پرانرژی مباحث کشور در حوزه قانونگذاری و نظارت را پیگیری کردند.

نماینده مردم در تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی شکل‌گیری مجلس یازدهم با سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم، افزود: هرچند مجلس یازدهم از آغاز فعالیت خود پگیر شکل‌گیری شاکله مجلس از جمله ترکیب کمیسیون‌ها، هیات رئیسه و انتخابات ناظران در شوراها و مجامع بود اما در حوزه تقنین و قانونگذاری طرح‌های مهم و اثرگذاری تدوین و تصویب شد.

نمایندگان مجلس یازدهم با سوال از وزرا، تحقیق و تفحص و نظارت‌های میدانی به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنند

وی در تشریح طرح‌هایی که وکلای مردم در خانه ملت طی ۴ ماه گذشته تدوین و تصویب کردند، توضیح داد: طرح تامین کالاهای اساسی، جهش تولید مسکن، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و … از جمله طرح هایی است که در این مدت به سرانجام رسیده یا در حال بررسی است.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس اضافه کرد: تمام نمایندگان در تلاش اند از طریق سوال از وزرا، تحقیق و تفحص و نظارت‌های میدانی از استان‌ها به وظایف خود در حوزه نظارت عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند مجلس اقدامات مناسبی در طول ۴ ماه گذشته انجام داده است اما این فعالیت‌ها به درستی به تصویر کشیده نشده است، ادامه داد: از شروع مجلس براساس تصمیم هیات رئیسه، سیاست «کمیسیون‌محوری» اجرایی شد، زیرا باید مباحث تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی می‌شد تا صحن علنی، بنابراین مقرر شد یک روز از جلسه صحن علنی کاسته و به جلسه کمیسیون‌ها افزوده شود.

حجم کاری نمایندگان با «کمیسیون‌محوری» سنگین‌تر و تخصصی تر شده است

 دهنوی عملکرد کمیسیون‌ها در ماه‌های اخیر در تدوین طرح‎‌ها را موفقیت آمیز ارزیابی کرد، تصریح کرد: هرچند یک روز از صحن علنی برای برگزاری کمیسیون‌ها و بررسی تخصصی مباحث کاسته شد و نمایندگان ساعت‌های بسیاری را در کمیسیون‌های صرف برگزاری جلسات تخصصی با انجمن‌ها، دستگاه‌های دولتی و … کردند اما این عملکرد به گونه‌ای نشان داده می‌شود که مجلس یک روز کاری خود را کاهش داده در حالیکه با افزایش جلسات کمیسیون‌ها حجم کار وکلای مردم در خانه ملت سنگین‌تر و تخصصی تر شد.

تخریب مجلس یازدهم با هدف پیروزی در انتخابات

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: برخی جریان‌ها در خارج از مجلس با اهداف سیاسی و انتخاباتی نمی‌خواهند موفقیت وکلای مردم در خانه ملت مشخص شود، جریان‌های رقیب تصور می کنند اگر مجلس یازدهم ناموفق باشد، می توانند در انتخابات پیروز میدان شوند بنابراین به دنبال تخریب این مجلس هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هجمه‌های صورت گرفته علیه مجلس تاثیری در عملکرد و فعالیت نمایندگان ندارد، گفت: از آنجا که نمایندگان درگیر فضای واقعی مجلس هستند، همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت کشور به کار می‌برند؛ به زودی طرح‌هایی در مجلس تصویب می‌شود که مردم اثرات آن را می بینند، همچنین اثر افزایش نظارت را بیشتر احساس کرده و بیشتر امیدوار می‌شوند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false