×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
بهترین و بدترین کشورها برای ادامه زندگی شایستگان؛ بازنشستگی یا بازشکستگی!…

در کشور ما “چهارم شهریور” روز گرامیداشت مقام “کارمند” است و با عرض تبریک این مناسبت، “خوشبختانه” یا “شوربختانه” در پی سال‌ها کار و انجام وظیفه بالاخره روزی در سال و ماه و ساعتی فرا خواهد رسید که همه ما باید با خانه نخست خود که سال‌ها خاطرات تلخ و شیرینی را  با توجه به اوقات زمانی بیشتر از منزل در نهان خانه دل خود دارد خداحافظی کنیم و دل را به تقدیری نو و احسن الحالی که در مسیر سرنوشت میانسالی است بسپاریم.

به گزارش پارسی پرس ؛ علیرضا کیهان‌پور| دوران “شایستگان” یا همان “بازنشستگان” اعم از خانم‌ها و آقایان  در هر رده و جایگاهی با یکدیگر متفاوت است اما آن چه مبرهن و پی آیند این مسیر است که این فراغت بال آیا بر وفق مراد خواهد بود و یا دست و پا زدن در مشکلات مضاعف خواهد بود یا خیر؟ و «آیا بازنشستگی تفسیر بازشکستگی مجدد در باقیمانده عمر افراد است یا همای سعادت بر سَرِ آنان خواهد نشست که آرزو داریم که این پرنده خوشبختی در آشیانه آنان فرود آید و لانه گزینی» نموده و “بازشکستگی و یا سرشکستگی” برای این قشر شریف و قابل احترام جوامع بشری هرگز اتفاق نیفتد.

البته وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و…که دارای “صندوق مستقل از بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی” مانند نفت‌، پتروشیمی، فولاد، صدا وسیما، به ویژه بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و… هستند وضعیت بهتری را برای کارکنان خود در این دوران مهیا و فراهم نموده اند که نوعی بی عدالتی، ناترازی و شگفتانه تفسیرِ یک بام و دو هواست ! که بر باد هواست.

با این تصور خاکستری از آینده نامشخص، نگاهی خلاصه به بهترین و بدترین وضعیت کشورها در این راستا بهانه این یادداشت شد که البته وضعیت این قشر مورد احترام و قابل تکریم یعنی پیشکسوتان در ایران را بر عهده مخاطبان گذاشته که خدای ناخواسته به بی راهه نرفته باشیم!.

بررسی‌های جدید بانک جهانی از وضعیت بازنشستگان نشان می‌دهد، هوش مصنوعی تاثیر فراوانی روی نحوه عملکرد سامانه‌های بازنشستگی دارد.

به گزارش بانک جهانی در تحلیلی ابزار هوش مصنوعی به عنوان یکی از راه‌های بهبود عملکرد سیستم‌های بازنشستگی معرفی شده است.

تجزیه و تحلیل‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازنشستگی در جهان هستند و هوش مصنوعی تأثیر فزاینده‌ای بر نحوه عملکرد سیستم‌های بازنشستگی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ داشته است.

رصد وضعیت حقوق بازنشستگان در کشورهای جهان نشان می‌دهد که هلند در مقایسه با سایر کشورها در صدر دارندگان بهترین سیستم بازنشستگی است.

این رتبه بندی بیش از ۵۰ شاخص را بررسی کرده و ۴۷ سیستم درآمد بازنشستگی را که ۶۴ درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد، مورد مقایسه قرار داده است.

این اندازه گیری‌ها سطح مزایای بازنشستگی بخش خصوصی و دولتی، پایداری سیستم‌ها، سطح خدمات و … را  همزمان با کیفیت حکمرانی در کشورها بررسی کرده است.

براساس این بررسی‌ها کشورهای ایسلند و دانمارک در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند که ابزارهای هوش مصنوعی کمک بسیاری به سیستم‌های بازنشستگی می‌کند.

براساس این گزارش، بریتانیا نیاز به ارتقای سیستم‌های بازنشستگی داشته و آرژانتین بدترین کشور برای بازنشستگان است.

بهترین و بدترین کشورها

true
true
بهترین و بدترین کشورها برای ادامه زندگی شایستگان؛ بازنشستگی یا بازشکستگی!…
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false