×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

«بليت كنسرت مجاني براي شما … اما واقعيتش اين است كه بايد در يك نظرسنجي شركت كنيد. شما در اين نظرسنجي شركت خواهيد كرد تا بهترين خواننده پنج سال اخير كشورمان را معرفي كنيد و هديه شما يك بليت كنسرت است.»

اين جملات متعلق به تعدادي از خوانندگان پاپ كشور است كه در يك مسابقه به يك رقابتي روي آورده‌اند.

اين روزها نظرسنجي از مخاطبان براي انتخاب بهترين خواننده پاپ سال ۹۰ ،پنج سال يا ۱۰ سال اخير در سايت‌ها و مجلات عامه‌پسند بسيار رايج شده است، به گونه‌اي كه حدود ۱۵ خواننده پاپ به عنوان نامزد معرفي شده و مخاطبان بايد از طريق پيام كوتاه به خواننده مورد علاقه خود راي دهند.

وقتي با دبير موسيقي يكي از اين مجلات تماس گرفتيم تا اهداف برگزاري چنين نظرسنجي‌ و يا دليل ترويج‌ عامه‌پسندي آن را بپرسيم، اين گونه به ايسنا پاسخ داد: «اين چيزي است كه مردم از ما مي‌خواهند. مجله ما حدود يك سال صفحه موسيقي نداشت و اكنون براي جذب مخاطب مجبور هستيم چنين‌نظرسنجي‌هايي را برگزار كنيم.»

***

اما آنچه كه برگزاركنندگان اين مسابقه‌ها در نظر نگرفته‌اند، پيامدهاي چنين نظرسنجي‌هايي است.

برخي از اين خوانندگان پاپ در سايت‌ها و وبلاگ‌هاي شخصي خود نوشته‌اند كه اگر مخاطبانشان به آن‌ها راي دهند، بليت كنسرت رايگان هديه مي‌گيرند.

از سوي ديگر، مخاطبان اين خوانندگان مختلف را در فضاي سايبر به جان يكديگر انداخته است، جواناني كه براي دفاع از خواننده محبوبشان به شدت با رقبا درگيرند و گاهي با يكديگر به جدال مي‌پردازند و به خواننده‌هاي ديگر توهين مي‌كنند.

از طرف ديگر همان مجلات عامه‌پسند به اين درگيري‌ها دامن مي‌زنند و مثلا در يكي از شماره‌ها مي‌نويسند:

«ديروز طرفداران فلان خواننده، به دفتر مجله هجوم آوردند و ما را تهديد كردند كه بايد خواننده مورد علاقه ما اول شود و در شماره بعدي اين اتفاق را در مورد خواننده ديگري شرح مي‌دهند» و با چنين نظرسنجي مخاطب خود را درگير كرده‌اند.

يكي از دبيران اين مجله‌ها مي‌گفت: «بعضي از خوانندگان پاپ اسپانسر شدن در اين نظرسنجي را پذيرفتند و هركدام تعدادي بليت كنسرت در اختيار ما قرار داده‌اند، تا بتوانند مخاطب بيشتري جذب كنند.»
نتيجه اين نظرسنجي در پايان اسفندماه سال ۹۰ اعلام مي‌شود و عده‌اي از شركت كنندگان بليت رايگان خود را دريافت خواهند كرد، اما سوال اين است كه چرا سايت‌ها و مجلات عامه‌پسند با نگاهي پخته‌تر اين نظرسنجي‌ها را برگزار نمي‌كنند تا بتوانند سطح سليقه مخاطب را بالا بكشند؟
ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false