×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

آقاي سيد كاظمي ما شما را از سالهاي دور مي‌شناسيم. زماني كه در هتل كوثر اصفهان مشغول بوديد و همزمان با فعاليت هتل اقدام به بازسازي آن كرديد.

 پس مي‌شود شما را صاحب تجربه در بازسازي هتل‌هاي بزرگ دانست. در اين رابطه نظر خود شما چيست؟ 
همانگونه كه مستحضريد با توجه به تعدد جاذبه‌هاي گردشگري كشور و توانايي بالقوة بسيار در جذب گردشگر، نياز مبرمي به فراهم سازي يكي از مهمترين زيرساختهاي صنعت گردشگري در كشور وجود دارد كه علاوه بر احداث مراكز اقامتي جديد مي‌توان از بازسازي هتلهاي فرسوده نيز در جهت پويايي دوباره به عنوان يكي از راهكارها سخن گفت. اين بازسازي‌ها در راستاي تلاش و همت بنیاد مستضعفان و هلدینگ سیاحتی و تفریحی پارسیان و شركت هتلهاي بين‌المللي پارسيان به جهت افزايش ظرفيت اقامتي صورت مي‌گيرد كه به عنوان قويترين و بزرگترين زنجيره هتلداري در كشور مي‌كوشد تا همچنان با پيشتازي در اين عرصه، انگيزة ديگران را نيز درجهت ارتقاي ظرفيت‌هاي موجود بالا ببرد. ديگر آنكه با توجه به توفيق بازسازي در افزايش كيفيت خدمات هتلهاي پيشين و تأثيري كه در جذب استانداردهاي مختلف و در نتيجه ارتقاي استانداردهاي پيرامون خود داشت، بازسازي هتل بزرگ پارسيان آزادي نيز در اين راستا كليد خورد و هم اکنون بازگشايي شده است.
در اين هتل علاوه بر ارتقاي سخت افزاي بي نظير به ارتقاي كم سابقه نرم افزاري توجه ويژه‌اي شده و مجموعه‌اي از بهترين‌ها با گذراندن آزمون‌هاي ورودي و دوره‌هاي مختلف روز صنعت هتلداري در آن به خدمت ميهمانان و گردشگران درآمده‌اند. لازم به ذكر است كه پويايي سخت

افزاري و نرم افزاري در اين مجموعة نمونه به همين جا ختم نشده واین هتل به عنوان یک هتل نمونه IT محور با تدارك برنامه‌هاي ارتقايي و دوره‌هاي روز هتلداري در جهت كسب استانداردهاي جهاني است.

 بازسازي هتل آزادي يك تفاوت اساسي با هتل كوثر داشت و آن فعاليت همزمان هتل كوثر با بازسازي بود. به نظر فعاليت در هتل آزادي شرايط خاصي داشت. در اين رابطه بيشتر توضيح دهيد؟ 
–هر كدام از روشهاي بازسازي در مقايسه با يكديگر حائز برتري‌هايي هستند. نسبت به بازسازي همراه با فعاليت درهتل كوثر اصفهان كه در زمان فشرده‌تري صورت گرفت در هتل آزادي امكان ارتقاي ضرايب ايمني سازه و مقاوم سازي آن به وجود آمد كه بنیاد و شركت هتلهاي پارسيان از فرصت پيش آمده نهايت حسن استفاده را برده و تا جاي ممكن دست به افزايش توانايي سازه هتل از نظر ايمني زده و استانداردهاي جديدي در اين زمينه به ثبت رساندند. از ويژگي‌هاي ديگر اين روش اين بود كه گروه بازسازي توانست كاربري اماكن هتل را ارتقاء بخشيده و با توجه به آينده نگري برآوردن نيازهاي روز میهمانان آنرا تغيیر دهد. از جمله اين تغييرات، بهينه سازي مكان پذيرش، ایجاد آشپزخانه های تخصصی و ارتقاي سيستم تهويه، پنجره های دو جداره و بازشو و … هتل با توجه به وضعيت پيشين آن بوده است.
شايان ذكر است كه پروژه عظيم بازسازي توسط تيم زبده‌اي از سه كشور چین، ایتالیا و سوئیس پس از مطالعات گسترده نياز و امكان سنجي انجام گرفت و در طي آن معماري داخلي، نماي بيروني و تمامي تجهيزات و تأسسيات هتل چون شبكه برق و گرمايش و سرمايش به آخرين فن آوري روز مجهز شدند. از ويژگي‌هاي ديگر بازسازي تعبيه اتاقهايي ويژه معلولين و در نظر گرفتن ۳ طبقه براي مهمانان VIP با لابی ویژه است. افزايش ظرفيت جابجاي آسانسورها نيز در بازسازي قابل توجه بوده است.
۳-هتل آزادي به يكي از مدرن‌ترين هتل‌هاي ايران تبديل شده است. شما در انتخاب وسايل و طراحي‌هاي مربوطه چقدر آزادي عمل داشتيد؟
به روز سازي سخت افزاري و نرم افزاري يكي از مهمترين اهداف بازسازي بوده است. دربارة انتخاب و طراحي فضا و وسايل نيز بايد گفت كه اين كار با توجه به هدف فوق و رعايت استانداردهاي حفظ منافع به بهترين شكل ممكن در جهت ارتقاي استانداردها در شركت هتلهاي پارسيان برنامه‌ريزي و اجرا شد.
انتخاب بهترینها در هلدینگ پارسیان نهادينه شده و مي‌توان گفت در آن گنجانده و براي آن برنامه‌ريزي صورت گرفته بود. البته در اجراي چنين پروژه‌هاي ملي عظيمي كه يكي از پیشرفته ترينها در عرصة گردشگري كشور است ممكن است گاه سختيها و گلوگاه‌هايي وجود داشته باشد كه همت مديران ودست اندركاران و زحمتكشان پروژه همواره در صدد رفع آن بوده است. در ضمن اين نخستين پروژه بازسازي هتل است كه با مشاركت بين‌المللي در چنين حجم وسيعي انجام پذيرفته و در آن از پيشرفته‌ترين امكانات انتخابي منحصر به فرد استفاده شده است. از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين پروژه به عنوان مرتفع‌ترين هتل با ۲۷ طبقه اینست که بهترين منظره را از شهر تهران و كوهپايه‌هاي البرز به میهمانان عزیز هديه مي‌كند. این هتل از لحاظ ايمني نيز به پيشرفته‌ترين مركز اعلان و اطفاء براي تمام قسمتها با قابليت آدرس دهي دقيق و زنگ اعلام خطر در سرويس بهداشتي اتاقها مجهز شده است.

۴-شركت هتل‌هاي پارسيان يكي از بزرگترين مجموعه‌هاي اقامتي كشور را در اختيار دارد. فعاليت در چنين مجموعه‌اي چه ويژگي‌هايي دارد؟
شركت هتل‌هاي پارسيان كه قويترين و بزرگ‌ترين زنجيره هتلداري كشور است مسئوليت پيشگامي در اين عرصه را همواره عهده‌دار بوده است و از جملة ويژگي‌هاي سازمانهايی كه خواهان پيشگامي در دنياي امروزند داشتن كاركناني ايده‌پرداز و پويا و خلاق است كه به دانش روز مسلح بوده و به كار خود تسلط كامل داشته باشند. بنابراين فعاليت در چنين سازماني ضمن دربرداشتن افتخار بالندگي و پيشرو بودن نيازمند پويايي و سعي در حركت همگان با سازمان خواهد بود. اينگونه است كه در يك حركت منسجم گروهي مي‌توان انتظار تعالي فردي نيز داشت.
نگران اين نيستيد كه تجربه شما در بازسازي هتل‌هاي بزرگ شما را از مديريت راهبردي هتل به فردي كه تنها يك بازسازي كننده موفق است تبديل كند؟
اگر هدف ، كمك به قدر توان به رشد صنعت گردشگري كشور باشد، ديگر تجربة بازسازي يا مديريت راهبردي هنگاميكه در راستاي اين هدف باشد تفاوتي نخواهد داشت و اهميت خود را در مقايسه با عضوي از اين قافلة پيشرفت بودن ،از دست خواهد داد. البته نبايد اين نكته را از نظر دورداشت كه بازسازي نيز در فضاي راهبرد ي هتل صورت مي‌پذيرد و نمي‌توان اين دو حوزه را كاملاً از هم مجزا دانست. در واقع پس از آموختن فنون مديريت راهبردي است كه مي‌توان به طراحي فضايي دست زد كه مديريت در آن به اثربخشي، و بازده بالاتري بيانجامد . بنابراين اين دو حوزه لازم و ملزوم يكديگر هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false