×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ایجاد زمینه کاری مشترک شرکت‌های بخش خصوصی هوایی ایران و ترکیه برای همکاری صنعتی تجاری در مناطق آزاد،‌ ترکیه با داشتن ۴۶۱ هواپیمای مسافری و ۶۲ هواپیمای باری یکی ازناوگاه‌های هوایی مهم خاورمیانه حتی اروپا است .

به گزارش پایگاه خبری پارسی پرس: در این میان ترکیش ایر با داشتن ۱۴۷ هواپیمای مسافری در ردیف اول سرویس‌دهی به خدمات پروازی در سطح بین‌المللی در تمامی قاره‌ها است .

بعد از  ترکیش‌ایر نیز پگاسوس با ۹۴ هواپیمای بوئینگ و ایرباس در رتبه دوم قرار دارد.

دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه:
دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه

به طور کلی شرکت‌های هواپیمایی انورایر با ۳۲ هواپیمای مسافری، MNG با ۷ هواپیمای باری و ACT ، سان اکسپرس با ۷۰ هواپیمای مسافری، آنادولوجت با ۶۶ هواپیمای مسافری و اطلس گلوبال با ۲۷ فروند هواپیمای مسافری ( درحال توقف) و براجت با ۷ هواپیما ( درحال توقف) ناوگان هواپیمای باری و مسافری را تشکیل می‌دهد که علاوه بر پروازهای ماورای بحار کلیه نقاط و شهر‌های داخل کشور را نیز سرویس می‌دهد.

با عنایت به اینکه در پروازهای داخلی بخصوص به شهرهایی که در مناطق آزاد ایران قرار دارند به جز چند شهر بقیه شهرها فاقد خدمات پروازی است .

چندی پیش طی یک نامه رسمی از سوی خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه  به شورای عالی مناطق آزاد پیشنهاد شد که امکان ایجاد یک جوینت وینچر هوایی بین شرکت‌های هوایی موجود ایران و برخی از شرکت‌های بخش خصوصی ترکیه وجود دارد که تامین پروازهای شهرها در حوزه مناطق آزاد هر دو سو را تامین کنند.

با درنظر گرفتن اینکه منطقه آزاد ماکو از لحاظ وسعت تحت پوشش و مساحت دومین منطقه آزاد  جهان بعد از چین است  و شهر ماکو در  مرکزیت منطقه آزاد دارای  فرودگاه بین‌المللی برای نشستن  هواپیماهای سنگین مسافری و باری است و ایران با کمبود هواپیمای باری مواجه است از سوی دیگر همجواری این منطقه آزاد با منطقه آزاد ارس که هر دو شد آمد زیادی از سوی بازرگانان داخلی و صاحبان صنایع داخلی و خارجی است و از سوی دیگر وجود چهار منطقه مناطق آزاد اروندکنار، منطقه آزاد انزلی، چاه بهار، قشم و کیش که جزو مناطق بازرگانی و اقتصادی کشور هستند و پیوسته با کمبود هواپیمای باری مسافری مواجه هستند  به خصوص در منطقه  مرزی بازرگان، جلقا و کاپی سوی که گمرکات اصلی شمال غرب کشور در آن قرار دارند این نیاز بیشتر به چشم می‌خورد و اگر این امر تحقق پیدا کند می‌توان برای حمل سریع قطعات مورد نیاز صنایع مستقر در شمال غرب کشور و همچنین تامین قطعات از طریق دیگر با استفاده از قوانین و مقررات تجارت آزاد در مناطق آزاد جهان بهره گرفت  از سوی  دیگر  این امر عامل افزایش گردشگر توریستی و مسافران تجاری خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false