×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رييس انجمن ارگانيک ايران مخالفت خود با مصرف بي رويه سم و کود در بخش کشاورزي را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در اين رابطه ايران ۳۰ سال از دنيا عقب است.

وي خاطر نشان ساخت: امروز صحبت کردن از محصول سالم حرف بيهوده اي است.
نوراني تاکيد کرد: طبق قانون تمامي محصولات عرضه شده در بازار بايد سالم باشند و با ايجاد غرفه محصول سالم در نمايشگاه ها مخالف هستيم.
وي افزود: محصول سالم ۲ دهه پيش در اروپا و آمريکا مطرح شد اما در ايران، امروز شعار توليد محصول سالم سر مي دهيم.
رييس انجمن ارگانيک ايران اذعان داشت: امروز سلامت جامعه در گرو تغذيه سالم است و نمي توان گفت که غذاي سالم در کشور وجود ندارد.
وي تصريح کرد: براي ايجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزي بايد به سمت توليد محصول ارگانيک حرکت کنيم.
نوراني با انتقاد از مباحث مطرح شده در حاشيه نمايشگاه محصولات سالم مبني بر نبود برند ارگانيک در ايران، گفت: اين برند در ۱۹ ارديبهشت سال ۱۳۹۰ رونمايي شده است.
وي خاطر نشان ساخت: امروز وزارت بهداشت سيب سلامت به محصولات سالم اعطا مي کند که با اين روند مخالفيم زيرا طبق قانون توليد محصول سالم وظيفه دولت است.
رييس انجمن ارگانيک ايران اظهار داشت: مافياي برند دنبال ايجاد هرج و مرج در بحث محصولات ارگانيک است و اين انجمن در برابر نابساماني هاي ايجاد شده خواهد ايستاد.
وي افزود: بر اساس تفاهم نامه با سازمان حمايت از مصرف کننده و توليد کننده همچنين تعزيرات حکومتي با کساني که اقدام به تهيه برندهاي قلابي مي کنند، برخورد خواهيم کرد.
نوراني گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون حفظ نباتات که در سال ۱۳۴۶ به تصويب رسيده است، به صورت شفاف قيد شده که کساني که از سم و کود استفاده مي کنند توليدات خود را بايد قبل از مصرف به شهرداري ها، دهياري ها و مراکز گياهپزشکي ارايه کنند.
وي ادامه داد: ارگان هاي دولتي نيز موظفند پس از بررسي محصولات، اگر باقيمانده سموم آنها در حد مجاز بود، محصولات را براي مصرف به بازار عرضه کنند.
رييس انجمن ارگانيک ايران اظهار داشت: اين قانون ۴۴ سال است که در کشور مسکوت مانده است بنابراين پس از ۴ دهه نمي توانيم بگوييم که به دنبال توليد محصول سالم هستيم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false