×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

آیا می دانستیدنکته جالبی در هنرمندی خودروسازان داخلی وجود دارد و آن نکته اینکه پارس خودرو بطور توامان سازنده با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی است!

زیرا نیسان تینا که در صدر جدول قرار گرفته مجموع نمرات منفی اش ۴٫۳ برآورد شده و سایپا X131 نیز با جمع نمرات منفی ۱۱۴٫۱ در انتهای جدول مذکور قرار دارد.
و این نوع هنر خودروسازی باعث می شود تا خریداران بی کیفیت ترین خودرو به امید روزی که سایپا ۱۳۱x هم به صدر جدول برسد این خودرو را می خرند، سوار می شوند و همه هزینه های جانبی اش را می پردازند و … به این می گویند هنر تبلیغات و فروش توامان و با یک تیر دو نشان زدن که در کمتر شرکتی در جهان چنین هوش و ذکاوتی را خواهید یافت.یکی مرغوب می فروشید دو تا هم پراید می فرستید به دنبالش! این هنر می تواند الگویی باشد برای تولید کنندگان چینی که هم زمان از یک محصول سه درجه کیفی تولید می کنند و درجه ۳ زا برای ما می فرستند و برایمان تعریف می کنند که ما چینی ها خیلی هم خوب جنس مرغوب درجه یک می سازیم، آنها را می فرستیم اروپا و آمریکا و شما از تعریف آن اجناس مرغوب جنس درجه سوم ما را می خرید و استفاده می کنید به این دلخوشی که درجه یک آن هم هست!
ارزیابی کیفی خودروها در فروردین ماه بین ۲۲ خودروی تولید داخل، نشان می دهد که صدر جدول همچنان در اختیار نیسان تیانا می باشد و بر حسب میزان نمره منفی، در دو دسته “خیلی خوب” و “خوب” دسته بندی شده اند. “رتبه بندی خودروها توسط موسسه استاندارد ایران دچار تغییراتی بنیادین شده و چیزی به اسم خودرو با کیفیت متوسط و پایین در آن به چشم نمی خورد!! همه خودروها رتبه خوب و یا خیلی خوب را بدست آورده اند!!!”
 اگر استاندارد ایران به پراید رتبه خیلی خوب اعطا کرده چنین رتبه ای را به نیسان تیانا هم داده که متاسفانه باعث بی اعتباری بیش از پیش نتایج برای خریداران خودرو می گردد. بنظر می رسد که استاندارد ایران زیر فشار کارخانه ها مجبور شده به همه خودروها امتیاز بالا بدهد حتی اگر به بی اعتباری این موسسه و لوث شدن این بررسی ها بیانجامد.
نکته دوم در این بررسی ها تفاوت بین مرغوبیت و کیفیت است. ساز و کار مبتنی بر اعطای امتیاز بر اساس نمرات منفی ساده ترین شیوه برای امتیاز دهی است اما نشان دهنده ارزش کیفی واقعی یک محصول نیست و گاهی خودرویی با داشتن مرغوبیت پایینتر مواد مصرفی، از رقبای خود با مرغوبیت بالاتر امتیاز منفی کمتر و رتبه بالاتری دریافت می کند! البته این مسئله بیانگر این موضوع است که حتی مواد مرغوب نیز در مونتاژ نادرست و سهل انگارانه، ممکن است تبدیل به نمره های منفی شوند. اما در سوی مقابل مثلا یک قطعه پلاستیکی بسیار بی کیفیت نمره منفی نمی گیرد چون خریدار انتظاری از آن ندارد.در تازه ترین ارزیابی کیفیت خودروهای تولید و مونتاژ داخل توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سه خودروی نیسان تیانا، نیسان ماکسیما و مزدا ۳ جدید باز هم صدر جدول را تصاحب کردند.

و حالا توجه کنید به این تیتر: 
حمايت نمايندگان مجلس از فعاليت هاي پارس خودرو
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به کيفيت محصولات شرکت پارس خودرو در مقايسه با ساير توليدات داخلي گفت: محصولات پارس خودرو با توجه به کيفيت، ايمني، تنوع و راحتي مورد پسند بسياري از مشتريان است!! البته باید به هنر مشتری جلب کردن هم توجه می فرمودند که فراموششان شد!
به گزارش خبرگزاري موج، البته خبرگزاری موج با یک نماینده صحبت کرده و تایید ایشان را گرفته و نوشته نمایندگان مجلس!!!
محمدرضا خباز، با بيان اين مطلب گفت: ابتکار، خلاقيت و انگيزه هاي موجود در پارس خودرو با استفاده از ظرفيت هاي موجود در اين شرکت و توانمندي هاي جوانان موجب شده است، پارس خودرو بتواند بيش از پيش موجب افتخار کشور شود و پيشرفت هاي چشمگيري در عرصه هاي داخلي و خارجي کسب کند!! صد البته باید از خلاقیت پارس خودرو تشکر کرد!
وي افزود: وظيفه ملي همه ارگانها و سازمان ها است که با افزايش کمي و کيفي محصولات توليد داخل، علاوه بر افزايش ميزان رضايت مندي عمومي، نگاه جدي تري به مقوله صادرات داشته باشند و در اين راستا به جرات مي توان گفت ظرفيت هاي آن در شرکت پارس خودرو هم اکنون وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false