×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام كرد امداد گران این سازمان از ابتدای امسال تاكنون ۱۸۷ هزار و ۵۸۵ نفر از آسیب دیدگان انواع حوادث و سوانح مختلف را نجات دادند.

محمود مظفر روز شنبه در نشست خبری رونمایی از تجهیزات و سامانه های نوین امدادرسانی كه در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد، افزود: در مدت زمان یاد شده ۱۳ هزار و ۵۱۸ حادثه در سراسر كشور رخ داد كه در این میان تعداد ۱۷ هزار و ۷۹۳ خانواده آسیب دیدند.

وی اضافه كرد: در این عملیات ۴۰ هزار و ۶۷۲ نفر از مصدومین حوادث در محل به صورت سرپایی درمان شدند ضمن اینكه ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر هم برای درمان به مراكز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این عملیات ها ۷۷ هزار و ۶۵ امدادگر آموزش دیده و تخصصی مشاركت فعال داشتند. در جریان این عملیات ها یك هزار و ۷۱۸ خودروی نجات، دو هزار و ۲۶۰ خودروی كمك دار پشتیبانی و ۱۴ فروند بالگرد امدادی استفاده شد.

مظفراظهار داشت: همچنین در این حوادث ۸۰ هزار بسته غذایی و اقلام زیستی شامل چادر، پتو، چراغ والور، موكت بین اسكان یافتگان اضطراری و موقت نیز توزیع شده است.

وی افزود: در ادامه روند امدادرسانی مصدومین حوادث مختلف ۱۴ فروند بالگرد امدادی با جابجایی ۶ هزار و ۵۷۵ نفر به ارایه خدمات امداد ونجات هوایی پرداختند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: برای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در سال جدید نیز از نظر كیفی تمام پایگاه‌های هلال احمر به آمبولانس و خودروی نجات مجهز می‌شوند.

وی خاطر نشان كرد: از نظر كیفی هنوز نیاز به ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای داریم زیرا باید در هر ۴۰ كیلومتر یك پایگاه ایجاد شود تا بتوانیم در كمتر از ۸ دقیقه برای رسیدن امدادگران به صحنه حوادث اقدام كنیم.

مظفر با بیان اینكه طرح ملی امداد و نجات نوروزی از طریق تقویت شبكه امداد و نجات كشور با رشد قابل توجهی مواجه خواهد بود افزود: در طرح زمستانه نیز رشد امكانات و امدادگران بكارگرفته شده نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بكارگیری ۵۵۲ پایگاه ثابت و سیار در سراسر كشور، ۹۲۹ خودرو آمبولانس، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نیروی عملیاتی و بكارگیری ۲۸۱ خودور نجات را از ویژگی های طرح ملی امداد و نجات زمستانه بیان كرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false