×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

زمانی سرمایه گذاری و سرمایه دار لفظ مذمومی بود اما امروز این موضوع از زبان مقام معظم رهبری و به عنوان یک راهبرد اساسی برای همه بخش ها مطرح می شود.

 احمد علیرضابیگی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان مطلب فوق افزود: در شرایط فعلی كشور ما با برخی ناهمواری ها در بخش اقتصادی مواجه است ولی باید با كار جهادی همه دست اندركاران این بخش مانع از تاثیر این مشكلات بر توسعه اقتصادی كشور شد.
وی تاکید کرد: از بخش دولتي و خصوصي انتظار داريم به سهم خود در تكميل پازل صادرات عمل كرده و در اين مسير منتظر ايده‌آل‌ها نباشند.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: همه ما در هر جایگاهی تكلیفی در مسیر جهاد اقتصادی و حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی داریم و باید در هر جایگاهی بخشی از مشكلات موجود را به دوش بكشیم تا روند توسعه اقتصادی كشور دچار افت نشود.
وی افزود: بخش خصوصی نباید خود را تنها حس كند، بلكه باید بداند كه دولت با اهتمام در حال رسیدگی به موضوع ها و مشكلات موجود بر سر راه آنهاست.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن یکصدمین سفر استانی هیأت دولت گفت: دستاوردهای سه دور سفر استانی هیأت دولت به استان نشان می دهد که با وجود تنگناهای بسیار به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم.
وی با تاكيد بر راه اندازي پايانه صادراتي فرودگاه تبريز خاطرنشان کرد: در صورت تحقق اين موضوع شاهد عزم بيشتر سرمايه گذاران و تسهيل صادرات كالاهاي توليدي در استان خواهيم بود لذا همكاري بين بخشي براي تحقق آن ضروري است.
دبیر کارگروه توسعه صادرات استان نیز در این جلسه از رشد ۱۴٫۹ درصدی صادرات استان در سال ۹۰ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.
صادق نجفی گفت: صادرات استان در سال ۹۰ با احتساب خدمات فنی مهندسی ۲٫۶ میلیارد دلار بود که ۹ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود.
وی با بیان این که صادرات استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶٫۳ درصد بیشتر شده افزود: برای سال جاری افزایش ۲۰ درصدی صادرات را پیش بینی کرده ایم و امیدواریم صادرات استان به ۳ میلیارد دلار برسد.
شریفی، مدیرکل گمرکات آذربایجان شرقی هم از رشد ۹ درصدی ارزش دلاری صادرات کالا از گمرکات استان در سال ۹۰ خبر داد و افزود: در سال گذشته ۶۸۳ میلیون دلار صادرات از طریق گمرکات استان صورت گرفته که مقایسه آن با آمار وزنی و دلاری سال ۸۹ نشان می دهد رویکرد صادرات در استان به سمت کالاهای کم وزن با ارزش بیشتر بوده است

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false