×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

ارزآوری صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری خرما، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات خرما در سال برای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپ‍رشین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی که در سفر وزیر جهاد کشاروزی به سیستان و بلوچستان، در حاشیه آغاز کشت ۲۳۰۰ هکتاری نخلستان خرمای تجاری و صادراتی در شهرستان مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایران با دارا بودن ۲۶۰ هزار هکتار نخلستان و تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خرما، سومین تولید کننده این محصول در جهان به شمار می‌رود.

وی با بیان این که صادرات خرما سالانه ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد، تصریح کرد: به دلیل کیفیت بالا سالانه بخش قابل توجهی از خرمای تولیدی کشور صادر می‌شود که از این حیث ظرفیت بسیار مناسبی برای ارزآوری کشور فراهم شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان بعد از استان کرمان، رتبه دوم کشور در سطح و تولید خرمای کشور را داراست که با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این استان، یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این منطقه، توسعه کشت خرما به ویژه از نوع مرغوب و صادراتی آن است.

برومندی با اشاره به اهمیت توسعه باغات موز در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این که همه ساله حدود ۶۰۰ هزار تن موز وارد کشور می‌شود که این امر حدود ۵۰۰ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، توسعه باغات این محصول در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع استان سیستان و بلوچستان در اولویت این وزارتخانه است تا در آینده‌ای نزدیک در تولید این محصول نیز به خودکفایی برسیم و پاسخگوی نیاز کشور باشیم.

وی در عین حال افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تعامل با سایر کشورها درصدد است با وارد کردن نهال ارقام تجاری، توسعه باغات سایر میوه‌های گرمسیری نظیر انبه را در سیستان و بلوچستان گسترش دهد.

تکمیل زنجیره از تولید تا بازاررسانی را از دیگر اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، همچنین تکمیل زنجیره از تولید تا بازاررسانی را از دیگر اولویت‌های این وزارت برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی، تکمیل زنجیره از تولید تا بازاررسانی به‌ منظور کاهش هزینه‌های تمام شده و کمک به تولید محصولات کشاورزی باکیفیت است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false