×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

سمينار توليد بيواتانول سوختي و راهنمايي سرمايه‌گذاري در صنعت بيواتانول ايران با محوريت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، انجمن صنفي توليدكنندگان اتانول در كشور و يك شركت معتبر اروپايي برگزار شد.

در اين سمينار كه با حضور معاون سرمايه گذاري‌هاي صنعتي ايدرو، جمعي از فعالان صنعتي، نخبگان و دانشگاهيان و سرمايه گذاران بخش خصوصي متمايل به فعاليت در اين حوزه برگزار گرديد، وضعيت آتي توليد اتانول دنيا به‌عنوان سوخت سبز مورد بررسي قرار گرفته و استراتژي ايدرو در اين زمينه به اطلاع حضار رسيد.
غلامرضا كرامتي فرد معاون سرمايه‌گذاري‌هاي صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در اين سمينار تصريح كرد: سازمان هم اكنون يك واحد توليد پايلوت بيواتانول سوختي از باگاس نيشكر به ظرفيت روزانه ۱۰هزار ليتر در كشت و صنعت هفت تپه خوزستان در دست احداث دارد كه در اوايل سال آينده به بهره برداري مي‌رسد. علاوه بر اين به زودي واحد ديگري براي توليد اتانول سوختي با ظرفيت روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار ليتر در كرمانشاه، با توجه به پتانسيل هاي اين استان، احداث و راه‌اندازي خواهد كرد.
وي با بيان اين مطلب كه اتانول سوختي بهترين جايگزين MTBE جهت بهبود عدد اكتان بنزين مصرفي است و در حال حاضر مصرف اتانول سوختي با هدف بالا بردن بهينه عدد اكتان در دنيا روز به روز در حال افزايش است، افزود: با توجه به خطرات زيست محيطي MTBE ، اتانول مي تواند جايگزين اين ماده سرطان‌زا شده و تا ۵ درصد با بنزين مصرفي كشور تركيب شود.
کرامتي فرد تصريح نمود: با عنايت به مصرف روزانه ۶۰ ميليون ليتر بنزين در كشور، روزانه ۳ ميليون ليتر اتانول مورد تقاضاي شركت ملي پخش و پالايش است كه در مرحله رايزني به‌منظور تعيين قيمت خريد محصول مي‌باشيم.
معاون ايدرو ابراز داشت: حجم باگاس موجود در كشور سالانه ۲٫۵ ميليون تن است كه در آينده نزديك به عنوان ماده اوليه در دسترس جهت توليد اتانول سوختي در كشور اهميت قابل توجهي پيدا خواهد نمود. در عين حال، سازمان گسترش قصد دارد واحدهاي توليد بيواتانول سوختي خود را به صورتي طراحي كند كه قابليت استفاده از انواع مواد سلولزي از جمله ضايعات نخيلات ، گندم ، برنج و همچنين ذرت و گياه سورگوم را نيز داشته باشند.
نماينده شركت اروپايي حاضر در اين سمينار نيز در تكميل مباحث فوق، خاطرنشان كرد: قيمت تمام شده هر گالن اتانول در پنج سال گذشته از ۵ دلار به ۲٫۵ دلار كاهش يافته كه اين امر، انقلابي بزرگ در صنعت توليد اتانول پديد آورده است و مي‌تواند در برنامه آتي اين سازمان مورد بهره‌برداري واقع گردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false