×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت همزمان با هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در سه استان و ۶ محور شریانی پرترافیک به طول ۶۰۰ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پارسی پرس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجید صباغ‌زاده مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم‌ این سازمان، در برنامه گفتگوی خبری شبکه خبر با بیان این مطلب اظهار داشت: در طرح آزمایشی مدیریت سرعت که کار مشترکی است بین وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، پلیس راه و سایر دستگاه‌های مرتبط، دو دسته فعالیت شامل اعمال قانون با استفاده از دوربین‌های ثابت و سیار کنترل سرعت و گشت‌های پلیس راه و همچنین ارتقای کیفی راه و محیط اطراف ان با استفاده از اصلاح مهندسی در مسیرهای انتخاب شده مد نظر می‌باشد.

صباغ‌زاده افزود: نقاط پرتصادف بخشی از مدیریت ایمنی راه‌های کشور است و هر سه سال یکبار این نقاط شناسایی، اصلاح و ارتقاء ایمنی داده می‌شود.

وی بیان داشت: در سال ۹۵ تعداد ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در سطح کشور شناسایی شد و با برنامه‌های اصلاحی که مشاورین ذی‌صلاح تهیه کردند و با در نظر گرفتن محدودیت‌های منابع مالی، تعدادی از این نقاط اصلاح شد.

مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در طرح مدیریت سرعت، تغییر در استانداردها نداریم بلکه تغییر در فرآیندها و اعمال مقررات و همچنین ارتقای کیفیت در مسیرهای منتخب در طرح‌های آزمایشی یادشده داریم.

صباغ‌زاده اظهار داشت: در این طرح دو هدف مهم دنبال می‌شود، اول داشتن نگاه واقعی تر به بحث سرعت و نحوه اعمال قانون و این‌که یک انسجام و پیوستگی بین تابلوهای سرعت و همچنین اعمال قانون وجود داشته باشد و تابلوهای منصوبه باز طراحی می‌شوند. در این گام با اصلاح تابلوها در کنار اعمال قانون از طریق حضور پلیس و یا کمک سامانه‌های نظارت تصویری بر سرعت‌هایی که در مسیرهای پایلوت شناسایی شده است، نظارت بیشتری صورت می‌پذیرد.

مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم با اشاره به بحث ارتقاء ایمنی مهندسی و ارتقاء کیفی سطح راه افزود: گام دوم دراین طرح آزمایشی، ارتقای کیفی و ارتقای ایمنی راه می‌باشد که بر اساس بررسی‌های انجام شده و شناسایی نقاطی که دارای ضعف است با کمک مهندسین و مشاورین ذی‌صلاح با فعالیت‌های مهندسی راه همانند اصلاح قوس‌ها، ایمن سازی دسترسی ها و بهبود سطح رویه راه و حاشیه راه شرایط ایمن برای سرعت‌های انتخاب شده تامین می‌شود.

صباغ‌زاده افزود: در بخش مهندسی و عملیاتی ممکن است بدلایل وجود کاربری‌های محیطی و توپوگرافی نتوان سرعت را با سرعت مجاز انتخابی تطبیق داد و لذا در این مناطق با اعمال مدیریت سرعت و آرام سازی، سرعت را متناسب با ویژگی‌های منطقه کاهش داده و ایمنی ارتقاء می‌یابد.

طرح آزمایشی مدیریت سرعت+پارسی پرس

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false