×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اجازه پهلوگیری اولین کشتی بعد از حادثه در بندر شهید رجایی صادر شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل اعلام کرد که اجازه پهلوگیری اولین کشتی پس از حادثه انفجار در بندر شهید رجایی صادر شده است.
به گزارش پارسی پرس : گمرک جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل اعلام کرد که اجازه پهلوگیری اولین کشتی پس از حادثه انفجار در بندر شهید رجایی صادر شده است.بر اساس اعلام منابع آگاه اجازه پهلوگیری اولین کشتی جهت تخلیه پس از حادثه انفجار در بندر شهید رجایی صادر شده است.این منابع اعلام کردند که تیم فنی گمرک به ریاست فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در حال استقرار در محوطه بندری هستند تا در ساعات آینده امکان بازگشت فوری عملیات گمرکی در بندر شهید رجایی را فراهم کنند. پیش از این گمرک ایران با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اجازه خروج کامیون‌های بارگیری شده را داده بود.
مساعد و مشوق‌های لازم برای سودآوری مناسب از فعالیت در حمل‌ونقل ریلی است.وضعیت خطوط شبکه موجود در بسیاری از محورها نامطلوب است و تکالیف انباشته و انجام نشده از سال‌های قبل در تعمیر و نگهداری خطوط، موجب تنزل کیفی و در نتیجه کاهش سرعت‌های اجباری و یا احتیاطی شده و ظرفیت عملیاتی خطوط ریلی را نسبت به ظرفیت اسمی به شدت کاهش داده است. رفع این معضل در محورهایی که دچار گلوگاه ظرفیتی هستند یا محل تردد قطارهای متعدد هستند، اولویت و توجیه اقتصادی بسیار بالا دارد و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور منابع ناشی از حق دسترسی و اعتبارات دولتی مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در این بخش مصرف شود و طرح‌های توسعه‌ای شرکت راه‌آهن که روی اهداف عملیاتی و افزایش بهره‌وری تأثیر محسوسی ندارند، فعلاً متوقف شوند.
تشکیل قطارهای برنامه‌ای باری با توجه به تکلیف قانونی در الحاقیه – بند ث -۳ ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم با جدیت دنبال شود و این موضوع علاوه بر افزایش سرعت سیر قطارها برای جلب مشتریان و صاحبان بار به حمل ریلی بسیار مهم است.واگذاری لکوموتیوهای شرکت راه‌آهن به بخش غیردولتی مشروط به افزایش سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش غیردولتی در تأمین ناوگان ریلی صورت گیرد که در این صورت ضمن تحقق مشارکت مردمی در تأمین ناوگان، افزایش بهره‌وری لکوموتیوها و کاهش تصدی‌گری ریلی نیز حاصل می‌شود.در مواردی که تقاضای حمل باری وجود دارد ولی تشکیل قطار باری با مانع محدودیت ظرفیت روبروست و با تردد قطارهای مسافری تزاحم دارد، اولویت به افزایش حمل بار داده شود که این موضوع برای تحقق اهداف قانونی و افزایش رغبت و فعالیت شرکت‌های بخش غیردولتی و سودآوری شرکت راه‌آهن مؤثر است. البته توسعه امور مسافری ریلی مطابق بند ث -۳ ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم صورت گیرد.                                
با ملاحظه ظرفیت قوانین متعددی که در سال‌های اخیر برای رفع موانع تولید مصوب شده و همچنین مواد «قانون برنامه هفتم پیشرفت» و ضمناً «قانون تأمین مالی برای تولید و زیرساخت‌ها»، شرکت راه‌آهن باید با جلب مشارکت بانک‌ها و مؤسسات مالی و همچنین قراردادهای مناسب با شرکت‌های ذینفع ترابری ریلی (معادن، صنایع و شرکت‌های تجاری داخلی و خارجی) مساعدت آنها را برای پیشبرد امور ریلی و حمایت از رونق فعالیت صنایع و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به کار گیرد.
جهش تولید در حمل‌ونقل باری ریلی به صورت غیرمستقیم باعث انتفاع تمام مردم از منافع حمل‌ونقل باری ریلی (نظیر افزایش ایمنی و کاهش تراکم ترافیک جاده‌ای و کاهش استهلاک جاده‌ها و..) می‌شود و لذا باید برای مردم این اهداف مهم تبیین شود تا با حرکت دولت در این موضوع مهم همراه باشند.مشاور برنامه‌ریزی اقتصادی و تأمین مالی توسعه راه آهن تاکید کرد: بدیهی است اگر در وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن که متولی حاکمیتی حمل ریلی کشور می‌باشند، همت عالی و برنامه جامع و منسجم تهیه نشود و مدیران توانمند برای تحقق جهش در عملکرد طبق شاخص‌های فوق به کار گرفته نشود، مانند روال سال‌های اخیر تنزل یا رشد اندکی در عملکرد را شاهد خواهیم بود که ممکن است دلایل یا بهانه‌هایی برای آن یافت شود، اما در هر صورت شعار سال و اهداف قانونی محقق نخواهد شد.وی در پایان گفت: بنابراین جا دارد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن همکاری و هماهنگی برای تحقق این اهداف، نقش جدی خود را بر حمایت از حمل‌ونقل ریلی و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت راه‌آهن و تحول در عملکرد آن ایفا کنند.

true
true
اجازه پهلوگیری اولین کشتی بعد از حادثه در بندر شهید رجایی صادر شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false