×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

تهران – حضور نداشتن اثری طنز در فهرست اعلامی اكران نوروز ۹۱ و افزایش دو برابری بلیت سینماها، سینمای ایران را در ابتدای سال ۹۱ با مشكل كم مخاطبی مواجه خواهد ساخت.

فیلم های سینمایی اكران نوروز ۹۱، پس از بحث های فراوان، در حالی از زبان سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم معرفی شدند كه به عقیده كارشناسان، هیچكدام از مولفه هایی كه پیشتر از سوی مسوولان این شورا اعلام شده بود، در میان این آثار مشاهده نمی شود.

براساس تصمیم امروز(چهارشنبه) شورای صنفی نمایش فیلم، فیلم های انتهای خیابان هشتم به كارگردانی علیرضا امینی در گروه سینمایی عصر جدید، زندگی خصوصی ساخته حسین فرحبخش در گروه قدس، قلاده های طلا به كارگردانی ابوالقاسم طالبی در گروه سینمایی آزادی و گشت ارشاد به كارگردانی سعید سهیلی در گروه سینمایی آفریقا و فیتیله ای ها و ماه پیشونی به كارگردانی آرش معیریان در گروه سینمایی دیگری كه قرار است اعلام شود، از ۲۵ اسفند ماه در قالب اكران نوروزی به نمایش عمومی در می آیند.

فیلم سینمایی انتهای خیابان هشتم اثری تلخ است كه به مدت یكسال به خاطر پاره ای اصلاحات از نمایش عمومی باز مانده است.

به باور كارشناسان، این اثر باید با درجه بندی سنی به اكران عمومی برسد و با توجه به نیاز جامعه به فضای شاد در ایام نوروز، انتخاب این اثر به عنوان یكی از فیلم های اكران نوروزی جای تعجب دارد.

فیلم سینمایی زندگی خصوص نیز به عقیده بسیاری كارشناسان، به خاطر طرح برخی موضوعات، مناسب اكران برای خانواده ها و زیبنده دوستداران سینما نیست و انتخاب آن، سووالاتی را درخصوص گزینش اكران نوروزی در ذهن ایجاد می كند.

قلاده های طلا نیز با توجه به مضمون سیاسی آن، زمان ویژه ای را برای اكران طلب می كرد.

شاید یكی از گزینه های مناسب اكران نوروزی، فیلم گشت ارشاد باشد هرچند كه این فیلم نیز اثری طنز نیست و تلخی های فراوانی دارد.

همچنین ترجیح فیلم سینمایی فیتیله ای ها و ماه پیشونی به كارگردانی آرش معیریان در حالیكه فیلمی همچون پیشونی سفید كه كیفیتی به مراتب بالاتری از این اثر سینمایی دارد، برخی گمان ها درخصوص بی توجهی به ذائقه مخاطب سینمارو در ایام نوروز را تقویت می كند.

سخن آخر آنكه به نظر می رسد با افزایش دو برابری قیمت بلیت سینما و انتخاب فیلم های اكران نوروزی كه تهی از آثار طنز است، سینمای ایران در جذب مخاطبان در ابتدای سال ۹۰ با مشكلاتی جدی روبرو شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false