×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

پس از ساخت «کپي برابر اصل» و «مثل يک عاشق»، عباس کيارستمي براي سومين بار فيلم سينمايي «فرايند افقي» را نيز در خارج از ايران و در کشور ايتاليا مي‌سازد.

به گزارش خبرگزاري سينماي ايران (سينما پرس)، عباس کيارستمي که پيش از اين فيلم هاي سينمايي «کپي برابر اصل» و «مثل يک عاشق» را به ترتيب در ايتاليا و ژاپن ساخته است، براي سومين بار اعلام کرده است که فيلم سينمايي «فرايند افقي» (Horizontal Process) را نيز در خارج از ايران و در کشور ايتاليا مي‌سازد.

بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني ورايتي، مارتين کارميتز؛ تهيه کننده شرکت فيلمسازي «ام کا تو» روز گذشته درباره ساخت سومين فيلم کيارستمي در خارج از ايران گفت: او مصمم است که فيلم جديدش را در آپوليا کشور ايتاليا بسازد، او اين منطقه را دوست دارد.

کيارستمي که چهار سال است در آپوليا عکاسي مي‌کند، در ماه مارس و در جشنواره فيلم «باري» (Bari Film Festival) از تصميم خود براي ساخت فيلم «فرايند افقي» خبر داده بود.

اين کارگردان ۷۲ ساله به شرکت ‌کنندگان در جشنواره فيلم «باري» گفته بود که آنچه بيش از هر چيزي درباره آپوليا در جنوب شرقي ايتاليا برايش جالب است معماري پيچيده شهرهاي مختلف اين منطقه است که پيچيدگي آدم هايي که در آنجا زندگي مي‌کنند را نشان مي‌دهد.

همچنين کيارستمي ابراز اميدواري کرده است که اين پيچيدگي به فيلم او که اکنون مراحل اوليه توليد را سپري مي کند نيز منتقل شود.

کارميتز در ادامه صحبت هاي خود نيز درباره جديدترين اثر کيارستمي گفت: قرار است او فيلمنامه را براي من بياورد. فکر مي کنم اکنون فيلمنامه را به همراه داشته باشد.

با وجود اين، کارميتز به اين موضوع اشاره کرد که وقتي با عباس کار مي‌کنيد، تا وقتي فيلبرداري آغاز نشده است هيچ وقت از کار خود خبر نداريد. او اين قابليت را دارد که هر لحظه فکرش را تغيير دهد.

کارميتز پيش از اين تهيه کنندگي ۲ فيلم سينمايي آخر کيارستمي به نام هاي «کپي برابر اصل و «مثل يک عاشق» را نيز برعهده داشته است.

بنابر اظهارات مسئولان سازنده «فرايند افقي»، فيلمبرداري اين فيلم سينمايي در سال ۲۰۱۳ ميلادي آغاز مي شود.

کارميتز درباره کيارستمي گفت: او يک هنرمند نادر است که مي‌تواند کاملا جهاني باشد. منطقه و زبان ديگر اهميت ندارد. او مي‌تواند زبان فارسي را به توسکاني ببرد يا شهري در ژاپن را فيلمبرداري کند که مي‌تواند هر جا باشد.

اين تهيه کننده درباره ساخت فيلم هاي کيارستمي در خارج از ايران نيز گفت: ساخت فيلم سينمايي «مثل يک عاشق» يک دوره ۱۰ ساله را سپري کرد، زيرا کيارستمي آمادگي ساخت فيلم در خارج از ايران را نداشت، او مي ترسيد ولي پس از مدتي ترس او فروکش کرد.

کارميتز در ادامه نيز گفت: او يک هنرمند نادر است که مي‌تواند کاملا جهاني باشد. منطقه و زبان ديگر اهميت ندارد. او مي‌تواند زبان فارسي را به توسکاني ببرد يا شهري در ژاپن را فيلمبرداري کند که مي‌تواند هر جا باشد.

عباس کيارستمي در حاضر با ساخت فيلم سينمايي «مثل يک عاشق» در بخش مسابقه اصلي شصت و پنجمين دوره جشنواره فيلم کن براي کسب جايزه نخل طلايي بهترين فيلم اين جشنواره فرانسوي با ديگر فيلمسازان مطرح و برجسته بين المللي به رقابت مي پردازد.

فيلم سينمايي «مثل يک عاشق» که پس از «کپي برابر اصل» دومين فيلم کيارستمي است که در خارج از ايران ساخته شده است روابط بين يک دختر دانشجو، دوستش و يک استاد سالخورده دانشگاه را به تصوير مي کشد.

همچنين تاداشي آکونو، ريو کاسه و رين تاکاناشي از جمله بازيگران ژاپني هستند که در فيلم سينمايي «مثل يک عاشق» ايفاي نقش کرده اند.

کيارستمي پيش از اين با ساخت فيلم‌هاي سينمايي «زير درختان زيتون»، «طعم گيلاس»، «دَه» و «کپي برابر اصل» در جشنواره فيلم کن حضور داشته است که در سال ۱۹۹۷ ميلادي توانست براي ساخت فيلم سينمايي «طعم گيلاس» جايزه نخل طلايي بهترين فيلم اين جشنواره فرانسوي را به خود اختصاص دهد.

«لباس براي عروسي»، «مشق شب»، «نماي نزديک»، «باد ما را خواهد برد» و «شيرين» ديگر آثار بلند سينمايي هستند که عباس کيارستمي پيش از اين ساخت آن ها را برعهده داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false