true
باید با ادبیات صنعت رستوران داری از فرایند مهمان پذیری خانگی به سمت صنعتی، استاندارد جهانی کشیده شود.
برای جلب گردشگران خارجی به کشور 2500تنوع غذایی در اقوام ایرانی مختلف وجود دارد.
• رئیس دانشکده گردشگری: نخستین همایش جایگاه صنعت رستوران داری در توسعه گردشگری از وزنه علمی بالای برگزارکنندگان برخوردار است .
معتقدم همایش رستوران داری، نقطه عطفی است که تمام دستندکاران را گرد هم خواهد آورد.
“مقدمه”
گردشگری به عنوان یک پدیده اجتماعی در سطح بین المللی مطرح است، تا جایی که ساختار اجتماعی، معیارهای اخلاقی و هنجارهای عرفی را تغییر می دهد، مسائل سیاسی هم با گردشگری در ارتباط هستند و کوچکترین حرکت سیاسی برکمیت و کیفیت گردشگران اثر می گذارد. مهم ترین اتفاق در حوزه گردشگری برگزاری همایش جایگاه “صنعت رستوران داری در توسعه گردشگری” ایران در خرداد ماه سال جاری در راستای چشم انداز بلند مدت جذب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد امکانات تغذیه سالم و مناسب است که شاهد برگزاری آن از سوی شرکت مدیریت توسعه کلک نگار خرد با همکاری جمعی از برجسته ترین اساتید و متخصصان خواهیم بود.
دکتر شیریان :رئیس دانشکده گردشگری تهران وهمچنین مدیرعامل سابق 23هتل بزرگ سراسر کشور را می توان جزء معدود مدیرانی دانست که دارای سابقه علمی _ عملی در زمینه هتل داری رستوران داری در تهران و دیگر شهر های بزرگ است در ادامه گفت و گو خبرنگار پرسش هایی نقطه نظرات دکترشیریان را درخصوص حوزه فعالیت آموزشی، تعداد فارغ التحصیلان، بازارکار، نقش دانشکده در بهبود مدیریت هتل ها و مراکز پذیرایی گردشگران و همچنین دیدگاه های ایشان در خصوص اهمیت برگزاری همایش بانام همایش رستوران داری در توسعه گردشگری را جویاشدیم. دکترشیریان دراین باره گفت: ضرورت ترویج مهارت های حرفه ای با آموزش دانشگاهی و در جهت یک صنعت جلو برنده و پیشرو، موسسه را برآن داشت تا درسال 1376مرکز آموزش عالی هتل داری و سیاحتی را تاسیس کند. این مرکز با مجوز و نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری از طریق آزمون ورودی نظام آموزش عالی علمی، کاربردی، ادامه تحصیل در دوره کاردانی رشته های هتلداری ( پذیرایی و اقامتی ) و خدمات مسافرتی را برای علاقه مندان فراهم اورد.
رئیس دانشکده گردشگری بنیاد افزود: در سال 1376 الی1377 این موسسه به منظور انتقال دانش روز صنعت گردشگری و هتل داری دوره تحصیلات در مقطع کاردانی را برگزار کردوعلاوه برآن، اجرای برنامه های تربیت مدرس و مربی در این مرکز نیز فراهم شده است.
دکترشیریان گفت: دردانشکده گردشگری بنیاد پارسیان دانشجویان در سطوح علمی مهارتی وحرفه ای دررشته های هتل داری، تشریفات، خدمات اقامتی ، پذیرایی و مسافرتی _ پیش زمینه تشریفات یک میدان عملیات حرفه ای در سطح مدیریت رستوران را طی می کنند.
دکترشیریان به مجموع 23 هتل متعلق به زنجیره هتل های پارسیان اشاره کردو افزود:این هتل ها به صورت گسترده با دانشکده گردشگران بنیادهمکاری دارند و در حال حاضر تعداد دانشجویان در این دانشکده 1260دانشجو دررشته های مدیریت هتل داری ، جهانگردی ، تشریفات، آشپزی و قنادی، بازاریابی تحصیل می کنند. که اولین گروه رشته کارشناسی این مرکز در” روز معلم “امسال طی برگزاری مراسمی در هتل اوین تهران فارغ التحصیل شدند.
رئیس دانشکده گردشگران بنیاد در توضیحاتی پیرامون بازار کارموردنیاز فارغ التحصیلان دانشکده اظهار داشت: که بازار کار دغدغه همه فارغ التحصیلان در کشور است اما در صورتی که فارغ التحصیلان دانشگاه ها به به توانایی از قبیل، مهارتهای ارتباطی، اخلاق حرفه ای درارتباط با مشتری (مشتری محوری) کار با منابع انسانی ، ادبیات حرفه ای …… وارد بازار کار شوند و توانایی های لازم وقابلیت های ویژه هوشمندی مدیریت را دارا باشند در زمینه کاریابی موفق و جذب بازار کار خواهند شد.
دکترشیریان افزود: این موسسه به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح است اساتید این دانشگاه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و در جهت ارتقاء سطح تجربی دانشجویان این مرکز با شرکت پارسیان تفاهم نامه ای منعقد شده است تا دانشجویان بتوانند در هتل های زیر مجموع جذب شده و دوره کارورزی را طی کند.
“میان تیتیر” در کشور ما رستوران ها به روش مهمان پذیری خانگی عمل می کنند برای رسیدن به استاندارد جهانی باید از روش های صنعتی پیروی کنند.
رئیس دانشکده گردشگری درپاسخ این سوال که چرا در کشور ما رستوران ها و واحدهای پذیرایی همچنان سنتی عمل می کند وبا استاندارهای جهانی فاصله دارند گفت: مهمان پذیری خانگی جزء فرهنگ ایرانی است به صورت روشنی هنوز در صنعت مدیریت رستوران داری حرف اول را می زند آنچه کاملا مشهود است برای رسیدن به استاندارهای جهانی در نحوه اداره و مدیریت رستوران ها و واحدهای پذیرایی باید ادبیات این صنعت از فرایند مهمان پذیری خانگی به ادبیات صنعتی استاندارجهانی کشیده شود. به عبارت دیگر باید از روش های سلیقه ای دور شد مدیرانی را به لحاظ علمی تربیت کرد که ضمن آموزش علمی و آکادمیک از طریق برگزاری همایش های علمی نظیر همایش”صنعت غذاورستوران داری درتوسعه صنعت گردشگری” که قرار است در26تیرماه برگزار شود با دعوت از دست اندرکاران صنایع غذایی و همچنین مراکز علمی و پژوهشی نزدیک شدن مدیران و رستوران ها به سطح استاندار های جهانی امیدوار بود. وی تصریح کرد: خوشبختانه با ایجاد مراکز علمی و آکادمیک در زمینه مدیریت رستوران نسبت به 10سال گذشته گام هایی برداشته شده وفرایندهای مثبتی وجود آمده است.
دکتر شیریان در توضیح دیدگاه های خود پیرامون ضرورت ایجاد تنوع غذایی در رستوران ها متذکرشد: که تنوع غذایی فراوانی در کشورمان وجود دارد سبک های مختلفی در بین اقوام از قبیل سرو غذا، سبک های فرهنگی هرقوم، سبک نوشیدن، نحوه خوردن غذا …. هریک معروف یک توتم و فرهنگ خاص قوی و قبیله ای است. وی یاد آورشد: جذابیت زیادی می توان از طریق تنوع غذایی برای جلب گردشگران خارجی و ورود ارز به داخل کشور ایجاد کنیم و از این طریق فرهنگ ایران اسلامی را به دنیا معرفی ودر جهت توسعه مدیریت رستوران داری گام برداریم. رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری دکتر شیریان با اشاره به اظهارات اخیر مبنی براین سازمان جذب 7میلیون گردشگر در آینده را برای خود یک تکلیف تعیین کرده است افزود: دراین خصوص قبل از همه خود کارشناسان سازمان میراث فرهنگی درباره راه های جذب این تعدا گردشگر پاسخ بگویند و اعلام کند چه امکانات و تمهیداتی برای تحقیق هدف جذب 7 میلیون گرشگر فراهم شده است.
دکتر شیریان در پاسخ به این سوال که به عنوان یکی از برجسته مدیران سابق 23 هتل بزرگ کشور و رئیس دانشکده گردشگری بنیاد اولین همایش “جایگاه صنعت رستوران داری در توسعه گردشگری ” راچگونه ارزیابی می کنید یاد آورشد:
شیریان با اشاره به وزنه بالای علمی برگزارکنندگان این همایش، نقش بارز مدیریت خانم فرامرزیان و صداقت حرفه ای برگزار کنندگان تصریح کرد: این همایش حداقل یک فرهنگ صنعتی و سیستمی را تزریق می کند و زمانی که از طریق همایش تمامی زنجیره های مدیریت رستوران های کشور در گردهمایی علمی فراخوان همایشی به تبادل افکار اقدام کند. فضای مناسبی جهت رسیدن و تحقیق استاندارد جهانی را برای مدیران رستوران ها اتحادیه ها ….فراهم خواهند ساخت.
“میان تیتر”همایش رستوران داری می تواند نقطه عطفی باشد، وی یاد آور شد: همایش رستوران داری می تواند نقطه عطفی باشد که با توجه به سطح علمی برگزار کنندگان بتواند تمام گروه های مختلف این صنعت از قبیل مدیران رستوران ها، اتحادیه های صنفی _ انجمن هاو بنگاه ها ی دست اندرکار صنایع غذایی … را گردهم آورده ودر یک فکر نوع و بلند به تحقیق رسیدن به استاندارهای جهانی مسئولان و دست اندرکاران این صنعت رایاری و مساعدت کنید و من امیدوارم که این همایش بتواند به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند.
• رئیس دانشکده گردشگری: نخستین همایش جایگاه صنعت رستوران داری در توسعه گردشگری از وزنه علمی بالای برگزارکنندگان برخوردار است .
معتقدم همایش رستوران داری، نقطه عطفی است که تمام دستندکاران را گرد هم خواهد آورد.
“مقدمه”
گردشگری به عنوان یک پدیده اجتماعی در سطح بین المللی مطرح است، تا جایی که ساختار اجتماعی، معیارهای اخلاقی و هنجارهای عرفی را تغییر می دهد، مسائل سیاسی هم با گردشگری در ارتباط هستند و کوچکترین حرکت سیاسی برکمیت و کیفیت گردشگران اثر می گذارد. مهم ترین اتفاق در حوزه گردشگری برگزاری همایش جایگاه “صنعت رستوران داری در توسعه گردشگری” ایران در خرداد ماه سال جاری در راستای چشم انداز بلند مدت جذب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد امکانات تغذیه سالم و مناسب است که شاهد برگزاری آن از سوی شرکت مدیریت توسعه کلک نگار خرد با همکاری جمعی از برجسته ترین اساتید و متخصصان خواهیم بود.
دکتر شیریان :رئیس دانشکده گردشگری تهران وهمچنین مدیرعامل سابق 23هتل بزرگ سراسر کشور را می توان جزء معدود مدیرانی دانست که دارای سابقه علمی _ عملی در زمینه هتل داری رستوران داری در تهران و دیگر شهر های بزرگ است در ادامه گفت و گو خبرنگار پرسش هایی نقطه نظرات دکترشیریان را درخصوص حوزه فعالیت آموزشی، تعداد فارغ التحصیلان، بازارکار، نقش دانشکده در بهبود مدیریت هتل ها و مراکز پذیرایی گردشگران و همچنین دیدگاه های ایشان در خصوص اهمیت برگزاری همایش بانام همایش رستوران داری در توسعه گردشگری را جویاشدیم. دکترشیریان دراین باره گفت: ضرورت ترویج مهارت های حرفه ای با آموزش دانشگاهی و در جهت یک صنعت جلو برنده و پیشرو، موسسه را برآن داشت تا درسال 1376مرکز آموزش عالی هتل داری و سیاحتی را تاسیس کند. این مرکز با مجوز و نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری از طریق آزمون ورودی نظام آموزش عالی علمی، کاربردی، ادامه تحصیل در دوره کاردانی رشته های هتلداری ( پذیرایی و اقامتی ) و خدمات مسافرتی را برای علاقه مندان فراهم اورد.
رئیس دانشکده گردشگری بنیاد افزود: در سال 1376 الی1377 این موسسه به منظور انتقال دانش روز صنعت گردشگری و هتل داری دوره تحصیلات در مقطع کاردانی را برگزار کردوعلاوه برآن، اجرای برنامه های تربیت مدرس و مربی در این مرکز نیز فراهم شده است.
دکترشیریان گفت: دردانشکده گردشگری بنیاد پارسیان دانشجویان در سطوح علمی مهارتی وحرفه ای دررشته های هتل داری، تشریفات، خدمات اقامتی ، پذیرایی و مسافرتی _ پیش زمینه تشریفات یک میدان عملیات حرفه ای در سطح مدیریت رستوران را طی می کنند.
دکترشیریان به مجموع 23 هتل متعلق به زنجیره هتل های پارسیان اشاره کردو افزود:این هتل ها به صورت گسترده با دانشکده گردشگران بنیادهمکاری دارند و در حال حاضر تعداد دانشجویان در این دانشکده 1260دانشجو دررشته های مدیریت هتل داری ، جهانگردی ، تشریفات، آشپزی و قنادی، بازاریابی تحصیل می کنند. که اولین گروه رشته کارشناسی این مرکز در” روز معلم “امسال طی برگزاری مراسمی در هتل اوین تهران فارغ التحصیل شدند.
رئیس دانشکده گردشگران بنیاد در توضیحاتی پیرامون بازار کارموردنیاز فارغ التحصیلان دانشکده اظهار داشت: که بازار کار دغدغه همه فارغ التحصیلان در کشور است اما در صورتی که فارغ التحصیلان دانشگاه ها به به توانایی از قبیل، مهارتهای ارتباطی، اخلاق حرفه ای درارتباط با مشتری (مشتری محوری) کار با منابع انسانی ، ادبیات حرفه ای …… وارد بازار کار شوند و توانایی های لازم وقابلیت های ویژه هوشمندی مدیریت را دارا باشند در زمینه کاریابی موفق و جذب بازار کار خواهند شد.
دکترشیریان افزود: این موسسه به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح است اساتید این دانشگاه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و در جهت ارتقاء سطح تجربی دانشجویان این مرکز با شرکت پارسیان تفاهم نامه ای منعقد شده است تا دانشجویان بتوانند در هتل های زیر مجموع جذب شده و دوره کارورزی را طی کند.
“میان تیتیر” در کشور ما رستوران ها به روش مهمان پذیری خانگی عمل می کنند برای رسیدن به استاندارد جهانی باید از روش های صنعتی پیروی کنند.
رئیس دانشکده گردشگری درپاسخ این سوال که چرا در کشور ما رستوران ها و واحدهای پذیرایی همچنان سنتی عمل می کند وبا استاندارهای جهانی فاصله دارند گفت: مهمان پذیری خانگی جزء فرهنگ ایرانی است به صورت روشنی هنوز در صنعت مدیریت رستوران داری حرف اول را می زند آنچه کاملا مشهود است برای رسیدن به استاندارهای جهانی در نحوه اداره و مدیریت رستوران ها و واحدهای پذیرایی باید ادبیات این صنعت از فرایند مهمان پذیری خانگی به ادبیات صنعتی استاندارجهانی کشیده شود. به عبارت دیگر باید از روش های سلیقه ای دور شد مدیرانی را به لحاظ علمی تربیت کرد که ضمن آموزش علمی و آکادمیک از طریق برگزاری همایش های علمی نظیر همایش”صنعت غذاورستوران داری درتوسعه صنعت گردشگری” که قرار است در26تیرماه برگزار شود با دعوت از دست اندرکاران صنایع غذایی و همچنین مراکز علمی و پژوهشی نزدیک شدن مدیران و رستوران ها به سطح استاندار های جهانی امیدوار بود. وی تصریح کرد: خوشبختانه با ایجاد مراکز علمی و آکادمیک در زمینه مدیریت رستوران نسبت به 10سال گذشته گام هایی برداشته شده وفرایندهای مثبتی وجود آمده است.
دکتر شیریان در توضیح دیدگاه های خود پیرامون ضرورت ایجاد تنوع غذایی در رستوران ها متذکرشد: که تنوع غذایی فراوانی در کشورمان وجود دارد سبک های مختلفی در بین اقوام از قبیل سرو غذا، سبک های فرهنگی هرقوم، سبک نوشیدن، نحوه خوردن غذا …. هریک معروف یک توتم و فرهنگ خاص قوی و قبیله ای است. وی یاد آورشد: جذابیت زیادی می توان از طریق تنوع غذایی برای جلب گردشگران خارجی و ورود ارز به داخل کشور ایجاد کنیم و از این طریق فرهنگ ایران اسلامی را به دنیا معرفی ودر جهت توسعه مدیریت رستوران داری گام برداریم. رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری دکتر شیریان با اشاره به اظهارات اخیر مبنی براین سازمان جذب 7میلیون گردشگر در آینده را برای خود یک تکلیف تعیین کرده است افزود: دراین خصوص قبل از همه خود کارشناسان سازمان میراث فرهنگی درباره راه های جذب این تعدا گردشگر پاسخ بگویند و اعلام کند چه امکانات و تمهیداتی برای تحقیق هدف جذب 7 میلیون گرشگر فراهم شده است.
دکتر شیریان در پاسخ به این سوال که به عنوان یکی از برجسته مدیران سابق 23 هتل بزرگ کشور و رئیس دانشکده گردشگری بنیاد اولین همایش “جایگاه صنعت رستوران داری در توسعه گردشگری ” راچگونه ارزیابی می کنید یاد آورشد:
شیریان با اشاره به وزنه بالای علمی برگزارکنندگان این همایش، نقش بارز مدیریت خانم فرامرزیان و صداقت حرفه ای برگزار کنندگان تصریح کرد: این همایش حداقل یک فرهنگ صنعتی و سیستمی را تزریق می کند و زمانی که از طریق همایش تمامی زنجیره های مدیریت رستوران های کشور در گردهمایی علمی فراخوان همایشی به تبادل افکار اقدام کند. فضای مناسبی جهت رسیدن و تحقیق استاندارد جهانی را برای مدیران رستوران ها اتحادیه ها ….فراهم خواهند ساخت.
“میان تیتر”همایش رستوران داری می تواند نقطه عطفی باشد، وی یاد آور شد: همایش رستوران داری می تواند نقطه عطفی باشد که با توجه به سطح علمی برگزار کنندگان بتواند تمام گروه های مختلف این صنعت از قبیل مدیران رستوران ها، اتحادیه های صنفی _ انجمن هاو بنگاه ها ی دست اندرکار صنایع غذایی … را گردهم آورده ودر یک فکر نوع و بلند به تحقیق رسیدن به استاندارهای جهانی مسئولان و دست اندرکاران این صنعت رایاری و مساعدت کنید و من امیدوارم که این همایش بتواند به اهداف خود جامعه عمل بپوشاند.
true
true
https://parsipress.ir/?p=1222
true
true