×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیازی به توسعه و ایجاد شهرک های جدید صنعتی وجود ندارد گفت: مجبور کردن برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی، فرجام خوبی ندارد.

محمدرضا نعمت زاده در جلسه توديع و معارفه مديرعامل سابق و جديد سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران با اشاره به نقش صنايع كوچک در توسعه اقتصادي كشور گفت: با توجه به ميزان اشتغال زايي و ايجاد سرمايه گذاري كه صنايع كوچک محقق مي كنند بايد توجه ويژه اي به اين بخش شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه توديع و معارفه مديرعامل سابق و جديد سازمان صنايع كوچک و شهرک هاي صنعتي ايران ضمن تقدير از تلاش ها و اقدامات انجام شده پيشين با اشاره به جايگاهي كه شهرک ها در توسعه اقتصادي كشور دارند تصريح كرد: ضرورت بسترسازي و ايجاد شرايط لازم براي حضور سرمايه گذاران در شهرک هاي صنعتي از موضوعاتي است كه بايد به آن توجه ويژه داشت.

وي با بيان اينكه براي حضور بدون دغدغه سرمايه گذار در شهرک هاي صنعتي بايد زمينه ها و زيرساخت هاي مناسب را فراهم كرد افزود: ارائه خدمات و سرويس دهي ارزان مي تواند در جذب سرمايه گذاران موثر باشد.

نعمت زاده با انتقاد از اينكه در حال حاضر قوانين به صورتي وضع شده است كه سرمايه گذار را براي فعاليت مجبور به حضور در شهرک هاي صنعتي مي كند تاكيد كرد: تجربه نشان داده است هر جا اجبار در كار بوده به فرجام خوبي نرسيده است، از اينرو نبايد سرمايه گذار را مجبور به سرمايه گذاري در شهرک هاي صنعتي كنيم بلكه مي توان با ايجاد زيرساخت هاي لازم آنان را با رغبت تشويق و جذب اين موضوع كرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اجبار در سرمايه گذاري را مردود دانست و گفت: آزادي عمل از پيش شرط هايي است كه در سرمايه گذاري و اقتصاد آزاد بسيار حائز اهميت است. وي در ادامه با اشاره به اهميت صنايع كوچک در پيشبرد برنامه هاي صنعتي و اقتصادي كشور تصريح كرد: اين صنايع نقش بسزايي در ايجاد سرمايه گذاري و اشتغال زايي دارند و در پويايي و تحرک بخش خصوصي موثرند.

وی رشد و پرورش صنايع كوچک را خواستار شد و از مسئولان سازمان صنايع كوچک و شهرک هاي صنعتي خواست تا در اين زمينه با برنامه ريزي دقيق و هدفمند گام بردارند. نعمت زاده با بيان اينكه در حال حاضر نياز به توسعه تعداد و ايجاد شهرک هاي جديد احساس نمي شود اظهار داشت: اهتمام بر روي ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود و توسعه آنها ضرورتي است كه هم اكنون بايد به آن توجه كرد ضمن اينكه در كنار اين موضوع مي توان به توسعه شهرک هاي تحقيقاتي، علمي و با فناوري نوين نيز بيشتر دقت كرد.

نعمت زاده همچنين با اشاره به ضرورت كيفي سازي شهرک هاي صنعتي كشور افزود: ايجاد زيربناهاي لازم در زمينه تاسيسات، تصفيه خانه ها، فاضلاب ها، فضاي سبز و ديگر موارد همه از جمله موضوعاتي است كه بايد بيش از گذشته به آن پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خروج شهرک هاي صنعتي را از روش سنتي مورد اشاره قرار داد و گفت: تمركز بر روي ايجاد واحدهاي تحقيق و توسعه، واحدهاي پايلوت و طراحي و مراكز فناوري اطلاعات (IT) در داخل شهرک ها از ضرورياتي است كه توجه بيشتر مسئولان را مي طلبد.

همچنین در ادامه اين مراسم، مديرعامل سابق سازمان صنايع كوچک و شهرک هاي صنعتي ضمن تشريح برخي اقدامات خود، هر تحولي را در حوزه مسئوليت پذيري سرآغاز توسعه و پيشرفت دانست. فخراله مولايي گفت: اجراي قانون واگذاري شهرك ها و نواحي صنعتي، مطالعه و مبادله تفاهم نامه براي ايجاد شهرک هاي مرزي مشترک، ايجاد مشوق هاي لازم به منظور ايجاد صنوف توليدي در شهرک هاي صنعتي و … را از مهم ترين اقداماتي ذكر كرد كه براي اولين بار از سوي اين سازمان به اجرا در آمد.

مديرعامل جديد سازمان صنايع كوچک و شهرك هاي صنعتي نيز با بيان اينكه توسعه شهرك هاي صنعتي از مهم ترين اهدافي است كه به آن توجه خواهيم كرد از وزير خواست تا در زمينه برخي مشكلات اين سازمان، حمايت هاي لازم را به عمل آورد.

سيدمحمدعلي سيد ابريشمی، خروج سازمان از مبحث خصوصي سازي، حل مسائل مربوط به ۳۰۰ شركت صنعتي آماده واگذاري به بخش خصوصي، تفكيک شفاف وظايف سازمان، وزارتخانه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در بحث صنايع كوچک و صنوف توليدي، كمک به بيش از ۱۰ هزار طرح صنعتي كوچک نيمه تمام، تقويت صندوق ضمانت از سرمايه گذاري صنايع كوچک و … را از مواردي برشمرد كه نيازمند حمايت از سوي وزارتخانه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false