×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

با تصویب سند زیست فناوری نفت، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئول نظارت بر اجرایی شدن سند جامع راهبری پژوهش و توسعه زیست فناوری در صنعت نفت شد.

 سند جامع زیست فناوری وزارت نفت در چارچوب نظام جامع راهبری پژوهش و فناوری و نوآوری وزارت نفت است كه به تصویب شورای سیاستگذاری این وزارتخانه رسید.
از اهداف این سند تعیین اولویت‌های زیست فناوری در صنعت نفت كشور بر پایه نیازهای صنعت و چرخه عمر فناوری، استقرار مدیریت هدفمند و پویا به منظور بهره‌برداری مطلوب و بهینه از پتانسیل دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشی، مراكز فناوری و شركت‌های توسعه دهنده فناوری زیستی، برنامه ریزی جهت توسعه درون‌زا، انتقال و بومی‌سازی فرایندهای زیستی همگام با تحولات جهانی، هموار كردن مسیر ورود فناوری‌های زیستی منتخب به صنعت نفت، بسترسازی برای ورود بخش خصوصی به‏ عنوان شركت‏‌های دانش‏ بنیان مرتبط با زیست‏ فناوری و افزایش سرمایه‏ گذاری خصوصی در این حوزه است.
این سند با رویکرد اسناد بالا دستی شامل نقشه جامع علمی کشور، سند ملی زیست فناوری ایران، برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور، قانون حمایت از شركت‏های دانش‏بنیان و نظام‏نامه جامع پژوهش و فناوری و فرآوری وزارت نفت تدوین شد.
در جلسه تصویب اسناد راهبردی با پیشنهاد كارگروه تنظیم سند زیست فناوری مبنی بر اختصاص ۱۰ درصد از بودجه‌های پژوهشی صنعت نفت به فناوری‌های نوین شامل زیست‌فناوری، فناوری نانو و فناوری غشاء موافقت شد.
به منظور نظارت بر اجرایی شدن سند جامع راهبری پژوهش و توسعه زیست فناوری در صنعت نفت که با همکاری معاونت پژوهشی وزارت نفت، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و پژوهشگاه صنعت نفت تهیه شده، ‏کارگروه نظارت عالی بر فرایند اجرایی شدن این سند در نظر گرفته شد که مسئولیت آن نیز بر اساس سند مصوب در وزارت نفت به ستاد توسعه زیست فناوری واگذار شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false