×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

برخی گمان می کنند که "راهبرد کسب و کار" و "طرح کسب و کار" مشابه و یکسان هستند، اما در حقیقت، آنها به طور کامل متفاوت هستند.

راهبرد مناسب کسب و کار همانند گزارشی است که طرح کسب و کار به طور کامل در آن ارائه  شده است. در حقیقت، این تکنیکی است که توسط شرکت‌ها برای جذب سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرد.
راهبرد کسب و کار به منظور فراهم کردن اطلاعات مرتبط با سرمایه گذاری‌های جدید شکل گرفته و از این رو، شرکت‌ها قادر خواهند بود تا سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در پروژه‌های خود متقاعد سازند. همچنین در آن، توسعه فرصت‌های موجود در بازار توسط یک شرکت و فرآیندهای تاثیرگذار در کسب موفقیت در نظر گرفته شده‌اند.
برخی گمان می کنند که “راهبرد کسب و کار” و “طرح کسب و کار” مشابه و یکسان هستند، اما در حقیقت، آنها به طور کامل متفاوت هستند. راهبرد کسب و کار بیشتر بر فعالیت‌هایی که یک شرکت نیازمند انجام آنهاست، متمرکز بوده و از عمق و جزئیات بیشتری بهره می برد. بر همین اساس، باید درباره چگونگی معرفی یک محصول به بازار، خطرپذیری و … تامل و تفکر کرد. به بیان دیگر می توان گفت تمرکز “راهبرد” بیشتر بر اقدام‌ها و فعالیت‌ها و در مقابل، “طرح” بر سودآوری متمرکز است.
برای تهیه راهبرد کسب و کار بی نقص باید موارد مختلفی در نظر گرفته شوند. نکته نخست و مهمتر از همه، بازار هدف باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. باید از این نکته آگاهی حاصل شود که قصد عرضه محصول در چه بازاری را داشته و مشتری‌های بالقوه آن چه افرادی هستند. در حقیقت، مشتریان هدف به کسب و کار شما جهت خواهند داد.
گام مهم بعدی، چگونگی معرفی خود به بازار و بازاریابی برای کسب و کارتان است. شیوه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که البته تاثیرگذاری همگی آنها اثبات شده و یکسان نیست. از این رو، باید به دقت درباره موارد مختلف پژوهش کرده و شیوه‌ای که بهترین نتیجه و سازگاری را با کسب و کار شما دارد، انتخاب کنید.
در کل، دو نوع کسب و کار وجود دارد و نوع راهبردی که انتخاب می شود نیز به آن وابسته است. یکی از آنها ارائه یا فروش محصولات بوده و دیگری ارائه خدمات است. بر همین اساس، باید به برجسته کردن محصولات و خدمات خود پرداخته و راهبردی درست برای عرضه آن به بازار گزینش کنید.
در پایان، باید از چگونگی آغاز کسب و کار خود به طور کامل آگاه باشید. این نکته‌ای بسیار مهم محسوب می شود زیرا باید از آمادگی کامل فیزیکی، مالی و ذهنی برخوردار باشید. برخی بدون فکر کردن به این که آیا زمان مناسبی برای آغاز کسب و کارشان است، به آن اقدام می کنند که نتیجه‌ای جز شکست در پی نخواهد داشت. در نتیجه، هر زمان که از آمادگی کامل برخوردار بودید فعالیت خود را آغاز کنید.
همانگونه که متوجه شده‌اید برخورداری از راهبردی مناسب با جزئیات دقیق، نقشی کلیدی در روند کسب و کار ایفا می کند. این مساله می تواند مسیر کسب موفقیت و یا شکست را هموار سازد. در این میان، برخی از این توانایی برخوردار هستند تا راهبرد مورد نظر خود را تهیه کنند و برخی دیگر با کمک مشاوران یا گزینه‌های آنلاین این کار را انجام می دهند. بی شک، استفاده از راهبردهای آماده و استفاده از تجربه دیگران به دلیل اثبات موفقیت آنها در گذشته، گزینه معقول‌تری محسوب می شود.
پول نیوز، سمیه علی اصغری-

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false