×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

فروش جهانی تویوتا – شامل شرکت های تابعه هینو موتورز و دایهاتسو – با افزایش ۲٫۴ درصدی طی سال ۲۰۱۳ به ۹٫۹۸ میلیون دستگاه رسیده است.

 فروش جهانی تویوتا – شامل شرکت های تابعه هینو موتورز و دایهاتسو – با افزایش ۲٫۴ درصدی طی سال ۲۰۱۳ به ۹٫۹۸ میلیون دستگاه رسیده است. در مقایسه با آمار فروش ۹٫۷۱ میلیون دستگاهی جنرال موتورز و ۹٫۷ میلیون دستگاهی فولکس واگن، تویوتا در سال گذشته نیز عنوان برترین خودروساز جهان را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود میزان فروش این شرکت در سال جاری میلادی به ۱۰٫۳۲ میلیون دستگاه افزایش یابد.

 با این وجود، تویوتا مبارزه سختی را برای حفظ جایگاه خود پیش رو داشته زیرا شرکت های آمریکایی بهترین خودروهایی خود طی چند دهه گذشته را تولید کرده و فولکس واگن نیز با برنامه ریزی منسجم، سرمایه گذاری های خود در آمریکا و چین را به منظور افزایش فروش محصولاتش ادامه می دهد. فولکس واگن، خودروساز برتر اروپا، جنرال موتورز، خودروساز برتر آمریکا، در کنار تویوتا سرمایه گذاری های خود در توسعه محصول و معرفی مدل های جدید را افزایش داده اند.در شرایطی که اختلاف فروش تویوتا و جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۶۰ هزار دستگاه بود، اما این شکاف با سخت تر شدن رقابت به حدود ۲۷۰ هزار دستگاه طی سال گذشته کاهش یافته است. بنابر اعلام جنرال موتورز، این شرکت پس از عرضه ۱۸ مدل در سال ۲۰۱۳، طی سال جاری میلادی نیز ۱۴ مدل جدید و یا به روز رسانی شده را عرضه خواهد کرد. سال گذشته میزان فروش جهانی جنرال موتورز با چهار درصد افزایش به ۹٫۷۱ میلیون دستگاه رسید.

این در شرایطی بود که میزان فروش فولکس واگن که برندهای مان و اسکانیا را نیز شامل می شود با رشدی پنج درصدی در سال ۲۰۱۳ به ۹٫۷ میلیون دستگاه رسید. برای پشت سر گذاشتن تویوتا و جنرال موتورز، فولکس واگن طی نمایشگاه خودرو دیترویت از انجام هزینه ۷ میلیارد دلاری طی پنج سال آینده در آمریکای شمالی خبر داد.

از سوی دیگر، فروش تویوتا، لکسس و سایون در آمریکا با رشد ۷٫۴ درصدی طی سال گذشته به ۲٫۲۴ میلیون دستگاه رسیده که بیشترین میزان از رکورد سال ۲۰۰۷ تاکنون، محسوب می شود. تویوتا کمری سدان که در رقابت با هوندا آکورد، نیسان آلتیما و فورد فیوژن سدان قرار داشته، برای دوازدهمین سال متوالی موفق شد تا عنوان پر فروش ترین خودرو آمریکا را به خود اختصاص دهد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false