×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

امروز سوم خردادماه ۱۳۹۱ سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز است .

سال گذشته در چنین روزی بود که فاز اول بوستان بزرگ “ولایت” که شهردار تهران از آن به عنوان عیدانه مقام معظم رهبری به مردم جنوب شهر یاد کرده بود ، در محل سابق پادگان قلعه مرغی در جنوب تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال ۸۹ به بهانه روز منابع طبیعی در پادگان قلعه مرغی حضور یافتند و با کاشت ۲ اصله نهال از سوی ایشان ، اقدامات شهرداری تهران برای احداث این بوستان بزرگ در جنوب شهر آغاز شد.

در همین مراسم بود که دکتر محمدباقر قالیباف ، شهردار تهران از بهره‌برداری ۶۰ هکتار از بوستان ولایت در روز سوم خرداد ماه ۹۰ خبر داد.

به این ترتیب ماراتن ۷۷ روزه مدیریت شهری آغاز شد و فرزندان جبهه و جنگ نشان دادند با فرهنگ جهادی و تلاشی همچون دوران دفاع مقدس ، این توانایی را دارند تا در کمترین زمان ممکن، بوستانی بسازند که در مقیاس کوچک نمونه‌ ای کامل از الگوی معماری ایرانی و اسلامی باشد.

سرانجام در روز سوم خرداد ماه سال گذشته بوستان بزرگ ولایت به دست مردم جنوب تهران افتتاح شد و از آن پس برنامه ها و مراسم های مختلفی در آن برگزار شده است.

ابن بوستان بزرگ شامل رینگ سواره پیرامونی، پیست دوچرخه سواری، گشتگاه پیاده (باغ راه ایرانی)، مسیرتندرستی، زمین‌های بازی کودکان و بزرگسالان، پیست اسکیت، سرویس‌های بهداشتی و… است.اطراف سایت به طول ۳٫۶ کیلومتر است که کاربری‌هایی همچون پیست دوچرخه سواری، مسیر سلامت، مسیر چند منظوره، مسیرهای پیاده، باغات و همچنین بسیاری از کاربری‌های ورزشی، خدماتی و تفریحی در آن واقع شده است.

از جمله ویژگی های بوستان ولایت می توان به ضوابط و مقررات اجتماعی و فرهنگی برای کاربری‌های داخلی به منظور بهره‌وری حداکثری برای تمامی گروه‌های جنسی، جسمی و سنی ، تامین امنیت اجتماعی ، برجا گذاشتن بزرگترین تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح شهر ، الگویی مناسب جهت توسعه درونی سایر کلان‌شهرها ، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و تصویری ، اشتغال‌زایی ، مکانی مناسب برای تخلیه روحی و روانی و کاهش فشار کار و فعالیت روزانه و کاهش اثرات منفی بر روی خانواده‌ها و افزایش علاقمندی جوانان و ساکنین به محل زندگی خود اشاره کرد.

بوستان ولایت با توجه به محاسبات انجام شده پذیرش حداقل ۱۵۰ هزار نفر در روز را دارد و نکته حائز اهمیت در این مجموعه همجواری سایت با اتوبان‌های نواب، حق شناس، شهید چراغی و نزدیکی به اتوبان‌های بهشت و آزادگان است. وجود ایستگاه خط شماره ۳ مترو تهران نیز از نکات قابل توجه دسترسی سایر گردشگران به مجموعه است.همچنین در مجموعه بوستان ولایت چندین مجموعه پارکینگ روباز با گنجایش نهایی ۳۵۰۰ واحد به همراه کندرو سرتاسری پیرامونی که موجبات عدم نفوذ بار ترافیکی وسایط نقلیه به اتوبان‌های اطراف را به همراه خواهد داشت، از مزیت‌های قابل تامل این مجموعه است.

بر اساس این گزارش افتتاح بوستان ولایت در خردادماه سال گذشته در حالی اتفاق افتاد که طی سال های اخیر و دوره جدید مدیریت شهری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز در شهر تهران افتاده است. حال افتتاح این بوستان کمک شایانی به افزایش سرانه فضای سبز تهران کرد به طوری که به گفته علی محمد مختاری ، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران هم اکنون سرانه فضای سبز در شهر تهران ۱۴ متر مربع است که تا پایان سال ۹۱ با احداث بوستان های جدید به ۱۵ متر مربع برای هر شهروند می رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false