×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true

بانک جهانی از بهبود چشم انداز اقتصاد جهان در سال جدید میلادی خبر داده اما نسبت به شرایط ایران و افغانستان ابراز خوشبینی نکرده است.

در گزارش “چشم انداز اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۴” بانک جهانی آمده است که بهبود اقتصاد کشورهای پیشرفته ثروتمند همراه با ادامه رشد سریع اقتصاد چین، قادر است سرانجام به رکود جهانی پایان دهد. این رکود از پنج سال پیش آغاز شده بود.

این گزارش پیش‌بینی کرده است که نرخ رشد اقتصاد جهانی از دو و چهار دهم درصد (۲،۴%) در سال ۲۰۱۳ به سه و دو دهم درصد (۳،۲%) در سال جاری افزایش یابد. همین نرخ رشد برای سال ۲۰۱۵ نیز پیش بینی شده و انتظار می رود سال پس از آن، کمی افزایش پیدا کند.

در کشورهای در حال توسعه جهان، انتظار می‌رود نرخ رشد اقتصادی از چهار و هشت دهم درصد (۴،۸%) در سال ۲۰۱۳ به پنج و سه دهم درصد (۵،۳%) در سال جدید برسد که اندکی کمتر از پیش بینی قبلی است اما در دو سال آینده، این نرخ اندکی افزایش خواهد داشت.

در عین حال، نرخ رشد اقتصادی این کشورها هنوز حدود دو و دو دهم درصد (۲،۲%) از نرخ رشد آنها در دوره رونق اقتصادی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ پائین‌تر است هر چند حدود شصت درصد بیش از نرخ رشد اقتصادی آنها در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ است.

با وجود چشم انداز خوشبینانه‌تر اقتصاد جهانی در سال جدید و دو سال پس از آن، کارشناسان بانک جهانی نسبت به بروز موانعی بر سر تداوم روند رشد اقتصادی در سال‌های بعدی ابراز نگرانی کرده‌اند.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false